Nowi wykonawcy dołączyli do projektu budowy tunelu kolejowego między stacjami Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec. Niedaleko Mszczonowa rozpoczęła się produkcja 30 tys. elementów obudowy tuneli, tzw. tubingów. Półkoliste części ścian zapewnią bezpieczne przejazdy podciągów pod miastem. Inwestycja za ponad 1,7 mld zł realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zwiększy możliwości kolejowych połączeń. Projekt jest współfinansowane ze środków UE POIiŚ.
Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK
– Budowa tunelu średnicowego to bardzo ważna inwestycja, która umożliwi rozwój nie tylko miasta, lecz także całego regionu. Dzięki węzłowi pod Łodzią powstanie „małe metro” na co dzień umożliwiające sprawną komunikację mieszkańcom miasta. To również istotne przedsięwzięcie w kontekście połączeń dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych, które zwiększą potencjał inwestycyjny i turystyczny województwa łódzkiego. Udrożnienie węzła jest możliwe dzięki dofinansowaniu z Funduszy Europejskich, z Programu Infrastruktura i Środowisko – podkreślił Waldemar Buda, wiceminister funduszy i polityki regionalnej.
Wykonawca inwestycji przygotowuje aktualnie komory startowe. To właśnie z nich rozpoczną pracę maszyny TBM. Na placu przy ul. Długosza z przywiezionych elementów montowana jest mała tarcza. Prace obejmują również wykop m.in. wykonanie ścian szczelinowych i przygotowanie komory startowej.
W rejonie ul. Stolarskiej i Odolanowskiej wykonane zostały ściany komory dla dużej maszyny TBM. Docelowo komora będzie miała 26,5 m głębokości oraz do 30 m szerokości. W obu lokalizacjach pracuje specjalistyczny sprzęt. Po przygotowaniu komór startowych, złożone tarcze rozpoczną drążenie tuneli. Pierwsze prace planowane są w grudniu br.
Równolegle do działań na budowach, prowadzone są prace projektowe związane z podziemnymi przystankami Łódź Polesie i Łódź Śródmieście. Wykonawca uwzględnia w projekcie dodatkowy, trzeci przystanek Łódź Koziny (robocza nazwa).
– Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Łodzi, to kolejny krok do rozwoju sieci kolejowej w skali regionalnej, krajowej i międzynarodowej. Zwiększamy dostęp do kolei w obszarze aglomeracji oraz poza dużymi miastami, wykorzystując środki z funduszy unijnych oraz budżetu państwa. Inwestycje w nowoczesną, bezpieczna kolej to także inwestycje w rozwój polskiej gospodarki – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podziemna trasa, to odchodzący od Łodzi Fabrycznej dwutorowy tunel o długości 3 km oraz 4 tunele jednotorowe o łącznej długości ok. 4,5 – w stronę Łodzi Kaliskiej i Łodzi Żabieniec. Ściany tuneli będą zbudowane z tubingów. Na dwutorowy tunel wykonawca przeznaczy 13 500 tubingów, tworzących „rurę” o średnicy 12,7 m. Do budowy tuneli jednotorowych wyprodukowane będzie 16 400 tubingów, układających się w pierścienie o średnicy 5 m. Dostawy elementów ścian zaczną się przed rozpoczęciem drążenia i zapewnią stały zapas tubingów na ok. 2 tyg. robót.
Na przejeździe kolejowym w Wilkowie doszło do zderzenia busa z pociągiem jadącym do Wrocławia. Paweł Chmielewski, oficer prasowy policji w Namysłowie, podkreślił, że nikt nie został ranny.
Firma United Wagon Co. dostarczy dla RB Group 3,6 tys. wagonów typu 13-6903. Wagony 80-stopowe mogą jednorazowo załadować ok. 74 ton towaru, mogą przewozić kontenery 20, 30 lub 40-stopowe, m.in. kontenery chłodnicze i kontenery-cysterny do 36 ton. Przewozy intermodalne wykazują od kilku lat wzrosty – podkreślił Ivan Mikhalevich, dyrektor handlowy United Wagon Co. – Aktywnie […]
Między stacjami Wrocław Mikołów i Nadodrze powstaje przystanek Wrocław Szczepin. Pierwsi podróżni odjadą z niego już w czerwcu. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 46 mln zł zapewni możliwość łączenia podróży koleją i komunikacją miejską. Szerszy wiadukt kolejowy nad ul. Długą poprawił system komunikacji drogowej i umożliwił budowę linii tramwajowej. Przystanek Wrocław Szczepin będzie […]