Urząd Transportu Kolejowego w zeszłym roku wydał 6315 licencji maszynisty. Tym samym 2017 r. był rekordowym pod tym względem. Niebagatelne znaczenie ma fakt, że większość wniosków została złożona przez System Obsługi Licencji Maszynisty (SOLM). Wdrożenie tego systemu w styczniu 2017 r. ułatwiło i przyspieszyło składanie wniosków o wydanie licencji maszynisty, zarówno wnioskodawcom indywidualnym, jak i przedsiębiorcom kolejowym działającym w imieniu swoich pracowników. SOLM ułatwia wypełnianie wniosków, sprawdzanie poprawności danych, a tym samym zmniejsza się ilość błędów. Zastosowane rozwiązania informatyczne oraz przygotowanie UTK do obsługi wniosków przyczyniły się do usprawnienia procesu wydawania licencji maszynisty. W 2017 r. Prezes UTK wydał 6 315 licencji maszynisty, a do tej pory zostało wydanych ponad 14 tys. licencji. Nadal jednak Urząd Transportu Kolejowego czeka na prawie 3 tys. wniosków.
Powiązane artykuły
Strategia ESG na lata 2024-28
Grupa PKP CARGO, opublikowała Strategię ESG na lata 2024-2028. W jej ramach grupa wyznaczyła cel nadrzędny jakim jest aktywne kształtowanie rynku kolejowego, najbardziej zrównoważonej formy transportu towarowego, poprzez inwestycje, innowacje, edukację rynku i dążenie do doskonałości w sferze zarządzania, jak również oraz osiem celów operacyjnych. Kolej jest najbardziej efektywną energetycznie i niskoemisyjną formą transportu towarowego. […]
Dworce w Kątach Wrocławskich i Smolcu otwarte [ZDJĘCIA]
Komfortowe, spełniające współczesne standardy obsługi podróżnych, a także przebudowane z dbałością o detale i historyczny charakter – takie są dworce w Kątach Wrocławskich i Smolcu, które dziś zostały otwarte dla podróżnych. Przebudowa obydwóch dworców rozpoczęła się jesienią 2019 roku. W niecałe półtora roku obiekty oraz ich najbliższe otoczenie przeszyły kompletną metamorfozę z poszanowaniem ich zabytkowej […]
PKP PLK zmodernizują krakowskie wiadukty kolejowe [ZDJĘCIA]
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują linię średnicową w centrum Krakowa. Przy istniejących na niej wiaduktach pojawią się historyczne detale – zachowane oraz odtworzone. Zabytkowy wiadukt kolejowy nad ul. Lubicz doskonale wpisuje się w historyczną część miasta. Stalowa konstrukcja po gruntownej renowacji zachowała swój charakter, a nowe tory sprostają współczesnym wymogom kolei. Zabytkowe przęsło jest odmalowane […]





