CARGOUNIT, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, oficjalnie odebrała od Alstom, globalnego lidera w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, pierwszą z kolejnych trzech zamówionych lokomotyw Traxx. Jednocześnie nastąpiło jej przekazanie w dzierżawę wieloletniemu klientowi, firmie CIECH Cargo, w ramach podpisanej nowej 5-letniej umowy najmu 3 sztuk najnowszych lokomotyw Traxx 3 DC.
Fot. Michał Ciechowski / Raport KolejowyPlatforma lokomotyw Traxx znalazła uznanie u przewoźników kolejowych w Europie i w Polsce za sprawą swojej niezawodności oraz niskich kosztów eksploatacji w całym cyklu życia. We flocie CARGOUNIT znajdują się obecnie już 3 lokomotywy Traxx MS2, wysoko oceniane przez przewoźników kolejowych.
– CARGOUNIT szybko się zmienia i dynamicznie pozyskuje do floty nowoczesne lokomotywy. Do końca 2021 roku liczba nowoczesnych lokomotyw w naszej spółce powiększy się o kolejnych 19 sztuk wobec stanu na koniec 2019 roku. Strategia CARGOUNIT zakłada pozyskiwanie nowoczesnych lokomotyw jedno – oraz wielosystemowych w odpowiedzi na rosnące potrzeby i indywidualne wymagania przewoźników odnośnie rodzaju taboru, jaki pragną eksploatować – mówi Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
W konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO udział wziął m.in. Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
– Jesteśmy dumni, że CARGOUNIT i CIECH Cargo wybrali najbardziej rozpowszechnione w Europie lokomotywy Traxx od Alstom. To potwierdza fakt, że spełniają one wysokie oczekiwania operatorów pod względem niezawodności, dostępności i łatwości utrzymania, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów operacyjnych. Są dopuszczone do użytku w 20 krajach i przemierzają ponad 300 milionów kilometrów rocznie, w Polsce jeździ ich już 100. Jestem przekonany, że doskonale sprawdzą się we flocie CIECH Cargo – dodaje Sławomir Nalewajka.
CARGOUNIT i CIECH Cargo podpisały 5-letnią umowę najmu 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 w ramach procesu wymiany floty lokomotyw używanych na nowe. CIECH Cargo jest klientem CARGOUNIT od 2003 roku, obie firmy od prawie dwóch dekad współpracują zarówno w zakresie najmu lokomotyw elektrycznych, jak i spalinowych.
– Lokomotywy Traxx, które wzmocnią tabor CIECH Cargo nie tylko charakteryzują się nowoczesnością i niezawodnością, ale także doskonale wpisują się w ideę zrównoważonego transportu, w myśl której zmieniamy nasze usługi, zarówno świadczone na rzecz spółek Grupy CIECH, jak i klientów zewnętrznych. To kolejny krok w transformacji CIECH Cargo i ważny element zwiększania konkurencyjności naszej spółki – mówi Maciej Kempski, Prezes Zarządu CIECH Cargo.
O inwestycji mówił także Prezes Zarządu CARGOUNIT.
– Pozyskanie 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 przez CIECH Cargo to rezultat przemyślanej decyzji biznesowej naszego Klienta, który podjął decyzję o wyborze lokomotyw Traxx DC3 w wyniku wnikliwych analiz dotyczących niezawodności i kosztów ich użytkowania. Podpisanie z CIECH Cargo kolejnej umowy najmu jest dowodem na wzajemne zaufanie i zrozumienie przez nas potrzeb naszego Klienta. Cieszymy się z kontynuacji współpracy i że możemy dostarczyć do CIECH Cargo najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne, tym samym przyczyniając się do wzmocnienia konkurencyjności firmy – podsumowuje Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu wystawiło fakturę ministrowi aktywów państwowych Jackowi Sasinowi. Wszystko przez wzrost cen za energię elektryczną oraz paliwo, którymi są zasilane pojazdy miejskiego przewoźnika. W przyszłym roku, w porównaniu do roku 2020, rachunki MPK wzrosną o prawie 50 proc.! Na początku października 2020 za cysternę oleju napędowego miejski przewoźnik płacił 98 151 zł. Rok […]
W należącym do PKP CARGO S.A. skansenie taboru kolejowego w Chabówce odbyła się kolejna edycja „Parowozjady“, połączona z obchodami 100-lecia niepodległości Polski.
Koleje Dolnośląskie ogłosiły kolejny przetarg na zakup nowych pociągów spalinowych. Spółka zdecydowała również o przedłużeniu terminu związania ofertą producentów, którzy złożyli swoje oferty w postępowaniu na dostawę pięciu składów elektrycznych. Kolejne już postępowanie na pociągi spalinowe jest efektem braku zainteresowania oferentów przy wcześniejszym przetargu. Dolnośląski przewoźnik nadal jednak planuje zakupić dwa dwuczłonowe składy o takim […]