W następstwie działań podjętych przez rząd czeski i Unię Europejską, kierownictwo Instytutu Badań Kolejnictwa (VUZ- Výzkumný Ústav Železniční, a.s. ) zdecydowało na dzisiejszym porannym spotkaniu zerwać stosunki handlowe z Rosją i Białorusią. Spółka, która w 100% należy do Kolei Czeskich, poinformowała o tym w komunikacie prasowym.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru
Martin Bělčík, Prezes Zarządu:
– Instytut Kolejnictwa to firma zbudowana na dwóch podstawowych zasadach naszej pracy – bezstronności i niezależności. Obie te zasady są nierozłączne, tworzą nasze DNA i są naszym największym atutem. Uważamy za swój obowiązek bronienie tych zasad nie tylko w naszej pracy, ale we wszystkich naszych działaniach i zachowaniu.
Według niego firma ma wielu partnerów biznesowych na Ukrainie.
– Atak na Ukrainę uważamy za amoralny, bezwzględny i barbarzyński – to zamach na niepodległość Ukrainy. Dlatego włączamy się w inicjatywy rządu Republiki Czeskiej i UE oraz kończymy wszystkie nasze działania biznesowe z Rosją i Białorusią.
VUZ to istotny instytut w Europie w dziedzinie badań i certyfikacji taboru, specjalizuje się w świadczeniu profesjonalnych usług i kompleksowej oceny, certyfikacji i testowania taboru kolejowego oraz systemów kolejowych.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych obchodzi w 2022 roku swoje 15-lecie. Od lat, jako państwowa jednostka budżetowa, wspiera beneficjentów w procesie przygotowania i realizacji inwestycji drogowych, kolejowych, lotniczych, morskich itp. Wszystkie realizowane projekty przyczyniają się do rozwoju nowoczesnego systemu transportu w Polsce. Oficjalne uroczystości, związane z obchodami 15-lecia CUPT zaplanowano na 22 listopada w Warszawie. Wydarzenie […]
Pasażerowie pociągów od 12 grudnia korzystają z nowego rozkładu jazdy. W ciągu najbliższego roku zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – przewidział cztery korekty. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wystąpił zaś do kolejowych przewoźników pasażerskich, aby zmiany siatki postojów pociągów wprowadzać tylko raz do roku. Jakie są tego powody? W większości krajów Europy rozkład […]
Knorr-Bremse od 117 lat jest wiodącym producentem rozwiązań stosowanych we wszystkich typach pojazdów szynowych. Firma przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa pasażerów, zwiększenia efektywności taboru oraz ułatwienia jego diagnostyki. Wyspecjalizowane centra serwisowe Knorr-Bremse znajdują się w 48 ośrodkach serwisowych na całym świecie, które obsługiwane są przez około 2050 serwisantów. Knorr-Bremse w Polsce, dzięki ponad 23 letniej […]