MPK Poznań rozpoczyna testy kolejnych materiałów obiciowych. Tym razem pojawiły się na nich zdjęcia pojazdów przewoźnika. W ten sposób pasażerowie podziwiać mogą jego historię taborową.
Fot. MPK Poznań
Fotografie autobusów i tramwajów pojawiły się na siedzeniach tramwaju Moderus Gamma o numerze bocznym 628.
Na siedziskach można zobaczyć fotografie prezentujące najważniejsze wydarzenia z dziejów komunikacji miejskiej w Poznaniu: od uruchomienia dorożek w 1865 roku, poprzez pierwszy tramwaj konny (1880 rok), pierwszy tramwaj elektryczny (1898 rok), pierwsze autobusy (1925 rok), uruchomienie kolejki wąskotorowej Maltanka (1972 rok) aż po wprowadzenie do ruchu liniowego autobusów elektrycznych (koniec 2019 roku). Znajdujące się w pobliżu – w ramkach – kody QR pozwolą pozyskać więcej informacji na temat historycznego i wykorzystywanego obecnie taboru.
– To przedsięwzięcie to kontynuacja prowadzonych testów siedzeń, poznawania możliwości, jakie dają nam w tym zakresie nowe technologie, a jednocześnie możliwość przybliżenia pasażerom historii komunikacji miejskiej, co jest szczególnie istotne dzisiaj, w przeddzień dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.
Aby nanieść na siedzenia zdjęcia, zastosowano najnowsze rozwiązanie – tkaninę nadrukowywaną
–Jako pierwsi na świecie jesteśmy w stanie nadrukować zdjęcia na tkaninie wykorzystując aż do 90 000 kolorów – mówi Oskar Górski, przedstawiciel firmy Camira Fabrics, która jest partnerem projektu. – Oprócz tego materiału, w tramwaju poznańskiego MPK są testowane dwie nasze tkaniny runowe w kolorach zbliżonych do barw przewoźnika. Niebawem zamontujemy także, w wybranych miejscach w tym samym tramwaju, siedziska ze sztucznej skóry.
Aktualne testy to ciąg dalszy projektu rozpoczętego na początku lipca w autobusie o numerze bocznym 1001. Tam bowiem MPK Poznań zamontował siedzenia ze sztucznej skóry oraz tkanin runowych firmy Lantal.
Teraz – w tramwaju o numerze bocznym 628 – sprawdzane są rozwiązania zaproponowane przez firmę Camira, która jest dostawcą kompletnych tekstylnych rozwiązań do wnętrz pojazdów, oferującym tkaniny runowe oraz skóry sztuczne i naturalne oraz firmę MK Seats, świadczącą usługi projektowania, produkcji, montażu i serwisu foteli nie tylko dla pasażerów, ale także prowadzących pojazdy.
– Nasze fotele mają szerokie zastosowanie, tworzymy bowiem wysokiej jakości siedzenia, które są bezpieczne i dostosowane do norm europejskich – mówi Mariusz Kania, dyrektor zarządzający MK Seats. – Dzięki wykorzystaniu pianki, siedziska w tramwaju nr 628 będą bardziej miękkie niż obecnie stosowane w tramwajach MPK Poznań. Prezentując swój produkt dajemy jednocześnie możliwość przetestowania go w praktyce: pasażerom – podczas podróży, a pracownikom przewoźnika – w trakcie codziennej obsługi pojazdu.
– Przed podjęciem ewentualnej decyzji o zmianie wymogów związanych z siedzeniami do nowo kupowanych pojazdów, chcemy sprawdzić jakie materiały są dostępne na rynku i jak sprawują się podczas codziennej eksploatacji – dodaje Krzysztof Dostatni. – Musimy wiedzieć, czy łatwo je utrzymać w czystości, czy są odporne na zabrudzenia, czy są wytrzymałe, odporne na ścieranie, blaknięcie i wybarwianie. Na te elementy będziemy zwracać uwagę.
SIM Factor dostarczy symulator kolejowy do JAXAN. Spółki podpisały kontrakt pod koniec września. Producent symulatorów kolejowych dostarczy pełnokabinowy symulator lokomotywy elektrycznej. W ramach podpisanej umowy spółka zapewni kompletne stanowisko instruktora, przygotowanie pod przyszły montaż na platformie ruchu oraz najnowocześniejsze oprogramowanie symulacyjne wraz z dostępem do bazy tras kolejowych. JAXAN to wiodący przewoźnik kruszyw w Polsce, […]
Hitachi Rail zaprezentowało pierwszy, hybrydowy pociąg międzymiastowy dla Trenitalia. Docelowo do włoskiego przewoźnika trafi siedem takich pojazdów. Pierwszy hybrydowy pociąg Intercity od Hitachi Rail dla Trenitalia zaprezentowano 22 marca we włoskim Reggio di Calabria. Kursować będzie na liniach regionalnych, między Kalabrią, Bazylikatą i Apulią. Nowe pociągi charakteryzują się indywidualnym malowaniem, zleconym przez Trenitalia oraz innowacyjnym […]
Nowoczesny pociąg mknie po torach, zatrzymując się kolejno w Przemyślu, Tarnowie, Oświęcimiu, Goczałkowicach-Zdrój, Rudzie Śląskiej – Chebziu, Wrocławiu, Wągrowcu i Kartuzach. Takiej relacji w rozkładzie jazdy jeszcze nie ma, ale kto wie, może niedługo ktoś ją zaproponuje? Trasa prowadzi bowiem przez dworce uznane przez profesjonalne jury oraz głosujących internatów w poprzednich czterech edycjach konkursu „Dworzec […]