Pociągi Coradia Stream są zbudowane w oparciu o najnowocześniejszy, niskopodłogowy, wysokowydajny zespół trakcyjny (EMU). Ich maksymalna prędkość osiąga 200 km/h. Modułowa konstrukcja umożliwia operatorom wybór optymalnej konfiguracji i wnętrza. Dodatkowym atutem pociągów jest fakt, że oferuje on bezemisyjne rozwiązania trakcyjne, takie jak baterie lub wodór dla linii niezelektryfikowanych. Pociągi Coradia Stream trafiły już do takich krajów jak: Włochy, Luksemburg, Holandia, Niemcy, Dania i Hiszpania.
Powiązane artykuły
Spółka CPK podpisała umowę dla linii Łętownia – Rzeszów
Na linii nr 58 Łętownia – Rzeszów pociągi będą rozpędzać się do prędkości do 250 km/h, a na linii nr 632 do Lotniska Rzeszów-Jasionka do 120 km/h. Inwestycje kolejowe CPK w Podkarpackiem zapewnią docelowe skrócenie przejazdu z Rzeszowa do Warszawy do 2 godz. 15 min , ze Stalowej Woli do 1 godz. 45 min i z Tarnobrzegu do 1 godz. 55 min. Z Jasła, […]
Do Krakowa dotarł 19. tramwaj Lajkonik
Z fabryki Stadlera w Siedlcach dotarł do Krakowa 19. tramwaj Lajkonik. Pojazd jest już na terenie Stacji Obsługi w Podgórzu. Zanim rozpocznie regularne kursy, musi przejść ostatnie odbiory techniczne. Wagon dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta. Na liniach regularnych dla pasażerów jest już dostępnych 16 tych nowoczesnych wagonów. W ubiegłym tygodniu MPK Kraków podpisało […]
Alstom TrainScanner – predykcja w praktyce [WYWIAD]
Czy dzięki regularnym skanom udało się wyodrębnić elementy, które dzięki przeglądom predykcyjnym wydłużyły swoją żywotność? Na odpowiedź na to pytanie jest jeszcze nieco za wcześnie, ponieważ TrainScanner w pełni eksploatowany jest od dwóch miesięcy. Według naszych wyliczeń, które były robione na początku tego projektu, zwrot z inwestycji zakładał oszczędność na poziomie 25% zużycia okładzin ciernych […]