Projekt pn. „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego” jest jednym ze strategicznych inwestycji Województwa Małopolskiego, mających na celu całościowe wsparcie regionalnych przewozów kolejowych w Małopolsce. Inwestycja ta finansowana jest z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 Działania 7.2 Transport kolejowy, Poddziałania 7.2.1 Tabor kolejowy, budżetu województwa małopolskiego oraz środków własnych spółki Koleje Małopolskie. Całkowita wartość inwestycji to 92 384 199,76 zł, koszty kwalifikowalne – 75 165 102,56 a wartość unijnego dofinansowania: 63 890 337,18 zł.
Powiązane artykuły
PKP S.A. i Koleje Ukraińskie o wspólnym rozwoju
Dziś, podczas targów InnoTrans w Berlinie, Polskie Koleje Państwowe S.A. i Koleje Ukraińskie („Ukrzaliznycia”) podpisały wspólne oświadczenie o rozwoju, kontynuacji i zacieśnieniu współpracy, chcąc przyczynić się do dalszego rozwoju stosunków gospodarczych pomiędzy Polską i Ukrainą, zgodnie z rezultatami spotkań premierów oraz ministrów obu krajów oraz w celu rozwoju kolejowych systemów transportowych Polski i Ukrainy. Działanie […]
Telefony, wózki i… protezy – co gubią pasażerowie pociągów PKP Intercity?
Mała elektronika, kluczyki do samochodu, zabawki, a nawet proteza zębowa – pasażerowie w pociągach PKP Intercity zostawiają najróżniejsze przedmioty. Zguby trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych przewoźnika. W roku 2023 podróżni zostawili w pociągach ponad 13 tys. rzeczy. Najczęściej powtarzającymi się zgubami w pociągach PKP Intercity jest tzw. mała elektronika. To ładowarki do telefonów czy laptopów, […]
Otwarcie nowej linii tramwajowej we Francji
Nową linię tramwajową T13 między francuskimi miejscowościami Saint-Cyr i Saint-Germain otwarto 6 lipca. Pasażerowie będą mogli podróżować łatwiej i szybciej. Na linii T13 o długości blisko 19 km będą kursować tramwaje z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu. Trasa łączy siedem gmin. Pasażerowie mogą podróżować między Saint-Cyr-l’École a Saint-Germain-en-Laye w zaledwie 30 minut. Wzdłuż […]