CARGOUNIT, największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, oficjalnie odebrała od Alstom, globalnego lidera w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, pierwszą z kolejnych trzech zamówionych lokomotyw Traxx. Jednocześnie nastąpiło jej przekazanie w dzierżawę wieloletniemu klientowi, firmie CIECH Cargo, w ramach podpisanej nowej 5-letniej umowy najmu 3 sztuk najnowszych lokomotyw Traxx 3 DC.
Fot. Michał Ciechowski / Raport KolejowyPlatforma lokomotyw Traxx znalazła uznanie u przewoźników kolejowych w Europie i w Polsce za sprawą swojej niezawodności oraz niskich kosztów eksploatacji w całym cyklu życia. We flocie CARGOUNIT znajdują się obecnie już 3 lokomotywy Traxx MS2, wysoko oceniane przez przewoźników kolejowych.
– CARGOUNIT szybko się zmienia i dynamicznie pozyskuje do floty nowoczesne lokomotywy. Do końca 2021 roku liczba nowoczesnych lokomotyw w naszej spółce powiększy się o kolejnych 19 sztuk wobec stanu na koniec 2019 roku. Strategia CARGOUNIT zakłada pozyskiwanie nowoczesnych lokomotyw jedno – oraz wielosystemowych w odpowiedzi na rosnące potrzeby i indywidualne wymagania przewoźników odnośnie rodzaju taboru, jaki pragną eksploatować – mówi Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
W konferencji prasowej w trakcie Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO udział wziął m.in. Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
– Jesteśmy dumni, że CARGOUNIT i CIECH Cargo wybrali najbardziej rozpowszechnione w Europie lokomotywy Traxx od Alstom. To potwierdza fakt, że spełniają one wysokie oczekiwania operatorów pod względem niezawodności, dostępności i łatwości utrzymania, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów operacyjnych. Są dopuszczone do użytku w 20 krajach i przemierzają ponad 300 milionów kilometrów rocznie, w Polsce jeździ ich już 100. Jestem przekonany, że doskonale sprawdzą się we flocie CIECH Cargo – dodaje Sławomir Nalewajka.
CARGOUNIT i CIECH Cargo podpisały 5-letnią umowę najmu 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 w ramach procesu wymiany floty lokomotyw używanych na nowe. CIECH Cargo jest klientem CARGOUNIT od 2003 roku, obie firmy od prawie dwóch dekad współpracują zarówno w zakresie najmu lokomotyw elektrycznych, jak i spalinowych.
– Lokomotywy Traxx, które wzmocnią tabor CIECH Cargo nie tylko charakteryzują się nowoczesnością i niezawodnością, ale także doskonale wpisują się w ideę zrównoważonego transportu, w myśl której zmieniamy nasze usługi, zarówno świadczone na rzecz spółek Grupy CIECH, jak i klientów zewnętrznych. To kolejny krok w transformacji CIECH Cargo i ważny element zwiększania konkurencyjności naszej spółki – mówi Maciej Kempski, Prezes Zarządu CIECH Cargo.
O inwestycji mówił także Prezes Zarządu CARGOUNIT.
– Pozyskanie 3 sztuk lokomotyw Traxx DC3 przez CIECH Cargo to rezultat przemyślanej decyzji biznesowej naszego Klienta, który podjął decyzję o wyborze lokomotyw Traxx DC3 w wyniku wnikliwych analiz dotyczących niezawodności i kosztów ich użytkowania. Podpisanie z CIECH Cargo kolejnej umowy najmu jest dowodem na wzajemne zaufanie i zrozumienie przez nas potrzeb naszego Klienta. Cieszymy się z kontynuacji współpracy i że możemy dostarczyć do CIECH Cargo najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne, tym samym przyczyniając się do wzmocnienia konkurencyjności firmy – podsumowuje Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Pyszczynku w Wielkopolsce, samochód dostawczy zderzył się z lokomotywą. Do zdarzenia doszło w poniedziałek 15 marca. Według wstępnych ustaleń policjantów ruchu drogowego, 67-latek z Pobiedzisk, jadąc od strony Zdziechowy w kierunku Gniezna, na przejeździe kolejowym nie zastosował się do znaku STOP, w wyniku czego nie ustąpił pierwszeństwa, doprowadzając do zderzenia […]
PKP Polskie Linie Kolejowe zmieniają kolej w stolicy Lubelszczyzny. Inwestycja poprawi połączenia do Warszawy, po regionie oraz w ruchu aglomeracyjnym. Wykonawca prac oddał do użytku dwa nowoczesne perony na stacji Lublin Główny. Do dyspozycji pasażerów są wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się zainstalowano windy. Z nowych, wyższych peronów łatwiej […]
Ostatni dzień listopada to historyczna chwila dla górnośląskiej kolei. Z Bytomia do Tarnowskich Gór wyruszył wąskotorowy pociąg towarowy. Po ponad 20 letniej przerwie, na górnośląskim szlaku, znów pojawił się ruch. Waży 326 ton, ma 104 metry długości i 52 osie – to dane pociągu towarowego, który ruszył w drogę do Tarnowskich Gór. Tabor napędzała lokomotywa […]