PKP Intercity realizując strategię rozwoju inwestuje nie tylko w tabor i infrastrukturę. Jednocześnie rozwijane są rozwiązania technologiczne – te skierowane „na zewnątrz” czyli do pasażerów i te skierowane „do wewnątrz” czyli do pracowników. Dzięki temu zarówno podróżni, jak i pracownicy spółki mogą korzystać z różnorodnych udogodnień technologicznych. W grudniu zeszłego roku narodowy przewoźnik podpisał trzy umowy ze spółką PKP Informatyka. Dzięki nim już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej, a z pełnej funkcjonalności nowego systemu będą mogli korzystać w ostatnim kwartale 2024 roku. To największa inwestycja informatyczna w ponad 20-letniej historii PKP Intercity. Pierwsza umowa dotyczy internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, druga i trzecia dotyczą licencji, wdrożenia i utrzymania nowego Centralnego Systemu Sprzedaży oraz usługi rezerwacyjnej. Transformacja technologiczna pozwoli na jednolity rozwój spółki i przekształcenie jej w efektywnego i preferowanego przez podróżnych przewoźnika.
Powiązane artykuły
Wjechał na tory tuż przed pociągiem. Kierowca nie miał prawa jazdy
Wjechał na przejazd kolejowy w momencie, gdy sygnalizacja świetlna informowała o zbliżającym się pociągu. Jak się okazało, kierowca samochodu osobowego nie posiadał wymaganych uprawnień do prowadzenia auta. Do zdarzenia doszło 9 lipca na przejeździe kolejowym Łódź Andrzejów, w trakcie akcji „Bezpieczny Piątek”, prowadzonej przez Straż Ochrony Kolei, PKP PLK oraz łódzkimi policjantami. Patrol SOK zatrzymał […]
Leszek Hołda w Radzie Programowej PSME
Kolejnym krokiem w tym segmencie jest wykorzystanie wodoru. Koncepcję rozwiązania wypracowali wspólnie eksperci PKP Energetyka pod przewodnictwem prof. Grzegorza Benyska. Zgodnie z nią układ wodorowy ma współpracować z instalacją fotowoltaiczną powstającą przy podstacji trakcyjnej w Garbcach. Jego głównym zadaniem będzie wytwarzanie, magazynowanie, a także spalanie zielonego wodoru. Rozwiązania wodorowe będą dodatkowym komponentem w ramach podstacji […]
Nowa funkcjonalność aplikacji PKP Intercity
Spółka PKP Intercity zaktualizowała swoją aplikację mobilną. Teraz pasażerowie mają możliwość granicznej rezerwacji miejsc w wybranych składach wagonowych Express InterCity. Wcześniej funkcjonalność tę wprowadzono w systemie sprzedaży internetowej. Do aplikacji wprowadzono również płatności Google Pay i graficzna prezentacja frekwencji. Do niedawna graficzna rezerwacja była dostępna wyłącznie dla elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Od połowy lutego, […]