Rozmawiał RK
Powiązane artykuły
P. Pączek: Hyperloop jest wielką szansą dla kolei
Ponadto swoją technologią rozwiązujemy jedno z największych wyzwań branży kolejowej. Jest nim budowa nowych tras, co jest czasochłonne i ogromnie kosztowne. Wychodzimy z założenia, że optymalnym rozwiązaniem jest modernizacja istniejących linii kolejowych do takiego stanu, w którym będą mogły poruszać się zarówno pociągi magnetyczne (magrail) osiągające prędkość 300-415 km/h oraz pociągi konwencjonalne – na przemian. […]
Andrzej Massel: Szprychy powinna pobudować spółka CPK
O taborze dedykowanym Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, projektowaniu pociągów oraz zarządzaniu infrastrukturą portu rozmawiamy z dr. inż. Andrzejem Masselem, Zastępcą Dyrektora ds. Studiów i Projektów Badawczych w Instytucie Kolejnictwa Po torach wożą nas coraz starsze lokomotywy i wagony. Czy pana zdaniem pool taborowy ma szansę rozwiązać problem starzejącego się polskiego taboru? Mimo realizowanych w perspektywie 2007-2013 i 2014-2020 inwestycji w […]
Tomasz Gontarz: Nowoczesność jest gwarantem rozwoju [WYWIAD]
Podpisaliście z Ministerstwem Infrastruktury umowę PSC (z ang. Public Service Contract) o świadczenie przez PKP Intercity usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich. Czy mogę prosić o szczegóły? Umowę PSC (z ang. Public Service Contract) na świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w latach 2021-2030 podpisaliśmy z końcem zeszłego roku. Wartość umowy wynosi ponad 21 mld zł. Celem tego jest […]