Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” obejmuje ok. 70 km dwutorowej linii. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach. Pociągi sprawnie jeżdżą nowymi torami z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania. Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na odcinkach: Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu (na ul. Czechosłowackiej), Mosinie i Łęczycy.
Powiązane artykuły
Drugi etap modernizacji infrastruktury w Dąbrowie Górniczej
W zakresie miejskim inwestycji są m.in.: przebudowa układu drogowego wraz z budową ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z ul. Chopina, budowa drogi rowerowej oraz przebudowa przejścia podziemnego w centrum, przy którym powstaną trzy pochylnie rowerowe. W planie jest także likwidacja barier architektonicznych w postaci dwóch kładek nad ul. Sobieskiego oraz budowa dwóch wyniesionych przejść dla pieszych przy nowych przystankach tramwajowych. Przeznaczony do modernizacji […]
Deutsche Bahn wygrywa przetarg na obsługę KDP w Egipcie
Deutsche Bahn International Operations podpisał z rządem Egiptu umowę na obsługę przyszłej sieci kolei dużych prędkości. Pierwszy przejazd nową inwestycją odbyć się ma w 2025 r. Niemiecka spółka zawarła kontrakt z egipskim rządem w trakcie konferencji klimatycznej ONZ COP27 w Sharm el-Sheikh. Umowa na obsługę przyszłej sieci kolei dużych prędkości obowiązywać ma przez 15 lat. […]
Railway Challenge 2019 – sukces studentów Politechniki Poznańskiej
Zespół PUTrain działający w ramach Koła Naukowego Inżynierów Transportu Publicznego Politechniki Poznańskiej, wziął udział w VIII edycji międzynarodowego konkursu Railway Challenge 2019.