Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
POLREGIO przejmuje od Arrivy obsługę tras niezelektryfikowanych w kujawsko-pomorskim!
Przewoźnik POLREGIO przejmuje od spółki Arriva obsługę tras niezelektryfikowanych w województwie kujawsko-pomorskim. O to, jak będą wyglądać przewozy w tej części kraju po 12 grudnia pytaliśmy w naszym materiale kilka dni temu. Przetarg, którego celem jest wybranie operatorów kolejowych obsługujących przewozy pasażerskie w latach 2021 – 2030 od samego początku stanowił kwestię dość problematyczną. Czy […]
Polregio przedłuża ważność Biletu turystycznego
POLREGIO w majówkę rozszerzy możliwość korzystania z Biletu turystycznego i Mini biletu turystycznego. Wydłużenie terminu ważności biletów będzie obowiązywała w całym kraju, z wyjątkiem województwa pomorskiego. W ramach tzw. długiego majowego weekendu POLREGIO zwiększa atrakcyjność turystycznych biletów. Ważne będą one od piątku 28 kwietnia, od godz. 18.00 do czwartku 4 maja, do godz. 6.00. – […]
Jaki jest stan techniczny infrastruktury kolejowej? UTK zaprezentował raport
W 2019 r. długość eksploatowanych linii kolejowych wzrosła o 155 km. Aktualnie długość linii czynnych w Polsce wynosi 19 503 km – informuje Urząd Transportu Kolejowego, prezentując raport o stanie technicznym infrastruktury kolejowej i inwestycjach. Najwięcej odcinków linii kolejowych pozwala jeździć pociągom z prędkością między 80 a 120 km/h. Zwiększył się odsetek tras w stanie technicznym […]