Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowe mosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– Inwestycja PLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowe mosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Do tragicznego wypadku doszło dziś (30.01) na przejeździe kolejowym w Troszynie (woj. zachodniopomorskie). Na miejscu zginął strażak-ochotnik. Do zdarzenia doszło chwilę po godzinie 12.00 na przejeździe kolejowym z sygnalizacją świetlną. Kierowca samochodu osobowego nie zatrzymał się przed przejazdem kolejowym i wjechał na tory wprost pod rozpędzony pociąg PKP Intercity. Samochodem marki BMW podróżował strażak-ochotnik, który […]
Do 5 lat pozbawienia wolności grozi trzem mężczyznom, którzy podejrzani są o usiłowanie kradzieży elementów torowiska wartego ponad 10 tys. zł. Informacja o próbie dokonania kradzieży dotarła do policjantów z Pniewisk. Z ich ustaleń wynikało, że nieznani sprawcy przygotowali do kradzieży szyny z nieczynnego torowiska w okolicy miejscowości Chełmno oraz Jakubowo. Sprawcy poprzecinali już tory, […]
Nowe oznakowanie i gabloty informacyjne pojawiły się na 26 stacjach i przystankach w woj. wielkopolskim. Na inwestycje te przeznaczono ponad pół miliona zł. To nie jedyne inwestycje w Wielkopolsce. Dzięki modernizacji linii z Poznania do Szczecina, Piły i Wrocławia, zwiększy się komfort przejazdu. W ubiegłym roku na 7 wielkopolskich stacjach i przystankach m.in. w Szreniawie, […]