Sieć Badawcza Łukasiewicz powstała w 2019 roku, a jej celem jest ścisła współpraca nauki z biznesem z naciskiem na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Z liczbą ponad 7,5 tys. pracowników oraz infrastrukturą badawczą, na którą składa się 440 laboratoriów i blisko 4000 urządzeń kluczowej aparatury badawczo-rozwojowej, stanowi trzecią pod względem wielkości sieć badawczą w Europie. Łukasiewicz oferuje biznesowi unikalny “System wyzwań”, dzięki któremu grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i w nie więcej niż 15 dni roboczych przygotowuje propozycje rozwiązań. Co ważne, przedsiębiorcy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z przygotowaniem pomysłu na prace badawcze, a jeśli odpowiedzią na problem przedsiębiorcy jest gotowe rozwiązanie, badanie lub certyfikacja, całość procesu trwa jeszcze krócej. Łukasiewicz działa w następujących obszarach badawczych: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, Transformacja cyfrowa oraz Zrównoważona gospodarka i energia.
Powiązane artykuły
Szlak Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej zostanie wpisany do rejestru zabytków
Szlak Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej zostanie wpisany do rejestru zabytków. Zabiega o to Towarzystwo WKP. – Cieszymy się przeogromnie, że nikt nie pomyśli już nawet o rozbiórce torowiska, chociażby na ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe lub inne nieruchomości kosztem 125 letniego szlaku kolejowego – piszą członkowie TWKP. Jak informuje w oficjalnym piśmie Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków, do […]
KE i EBOR przekażą na rozwój Solidarity Lanes miliard euro
Unia Europejska, w porozumieniu z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju przekaże Mołdawii 20 mln euro na odbudowę osi kolejowej północ-południe. EBOR na ten cel przeznaczy kolejnych 12 mln euro. Wsparcie to ułatwi m.in. ukraiński eksport przez terytorium Mołdawii do naddunajskich portów. Odbudowa sieci kolejowej północ-południe w Mołdawii to tylko część z wielu planowanych inwestycji w […]
Wagony przyszłości – jak widzą kolej przyszli architekci z Politechniki Poznańskiej?
Stonowane kolory, naturalne materiały, minimalizm. Dwuosobowe kuszetki z osobną łazienką i miejscem do pracy lub nowoczesne kapsuły, w których można się schować i wygodnie przespać podróż. Takie przedziały kolejowe zaprojektowali studenci i studentki Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej. Ściany obite beżową tkaniną i drewnem, dwa łóżka rozmieszczone piętrowo, osobna toaleta. Delikatne oświetlenie, które dają ledowe listwy. […]





