Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.
Powiązane artykuły
KZŁ Bydgoszcz zwiększa zysk i poprawia rentowność [RAPORT]
Kolejowe Zakłady Łączności zaprezentowały wyniki finansowe za 2022 r. Spółka osiągnęła zysk na sprzedaży 3,5 mln zł, co oznacza wzrost o 55% r/r oraz zysk netto 1 mln zł, co oznacza wzrost o 75% r/r. Spółka istotnie poprawiła wskaźniki oceny działalności: marża EBITDA wzrosła z poziomu 9% w 2021 r. do poziomu 11,6% w 2022 […]
W pociągu odłamała się część koła. Prezes UTK wystosował alert bezpieczeństwa
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wystosował alert bezpieczeństwa dotyczący pęknięcia koła w spalinowym zespole trakcyjnym SA136-004. Do odłamania części koła doszło 16 stycznia na trasie Piła – Ulikowo, na linii kolejowej nr 403. Dochodzenie po zdarzeniu nadal trwa, jednak alert ma wyprzedzająco zwrócić uwagę na możliwe nowe zagrożenie. Odpowiednie działania zostały już wcześniej podjęte wobec producenta […]
Krakowskie premetro już w 2025 r.
Podpisana w grudniu 2020 r. umowa między miastem Kraków a konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu otwiera nowe możliwości nie tylko dla Krakowa, ale całej Polski. Z początku rozpatrywano trzy podsystemy transportu zbiorowego (metro, premetro „wahadło” i premetro szybki tramwaj) w różnych wariantach przebiegu. Dzięki wykonaniu szeregu analiz zdecydowano, że […]