UTLC ERA transportuje ponad 90 procent tranzytowych ładunków w regularnych pociągach kontenerowych koleją szerokotorową 1520 kursującą pomiędzy Chinami i Europą, przez Rosję, Kazachstan i Białoruś. W ten sposób łączy europejskie aglomeracje i porty z dobrze prosperującymi ośrodkami gospodarczymi na kontynencie euroazjatyckim. Czas potrzebny UTLC ERA na transport towarów z Chin do Europy na trasie o długości 5 430 kilometrów wynosi obecnie 5 dni.
Powiązane artykuły
Raport „Transport intermodalny. Automatyzacja, technologia, infrastruktura i tabor” już dostępny!
Najnowszy raport Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, który objęliśmy patronatem medialnym, jest już dostępny! – Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce publikację, która jest kontynuacją raportu „Transport intermodalny na Nowym Jedwabnym Szlaku. Analiza potencjału, bariery i szanse”. Poprzednia część cieszyła się ogromnym zainteresowaniem opinii publicznej, przedsiębiorców i polityków. Mamy nadzieję, że z niniejszą publikacją będzie […]
Rzecznik Praw Pasażera Kolei: Więcej skarg, zapytań i wniosków
W naszym kraju każdy, kto korzysta z przejazdów koleją ma możliwość zgłoszenia się do Rzecznika Praw Pasażera, który działa przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego w celu rozstrzygnięcia pozasądowo spory pomiędzy pasażerem a przedsiębiorstwami kolejowymi. Od lat funkcję piastuje Joanna Marcinkowska. UTK poinformował także, że wśród spraw niebędących wnioskami o wszczęcie postępowania polubownego znajdowały się pytania […]
Spore zmiany czekają stację Słupsk
Pod koniec roku pasażerowie korzystający z usług kolei na stacji w Słupsku będą mogli poczuć się jak na prawdziwym węźle transportowym. Rozbudowa tunelu umożliwi łatwiejsze łączenie podróży pociągiem i autobusem, a także sprawniejszą komunikację w obszarze stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały, wartą blisko 9 mln zł, umowę na powiększenie przejścia podziemnego. To dopiero pierwszy […]