Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne produkowane przez Stadler Polska zostały zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska i zbudowane z ekologicznych materiałów, podlegających recyklingowi. System odzyskiwania energii sprawia, że pociągi będą oddawać do sieci trakcyjnej energię wytworzoną podczas hamowania. Pojazdy charakteryzują się także tym, że są cichsze od innych składów. Wygłuszenie aku pływa na wzrost komfortu podróży i pracy drużyn pociągowych.
Powiązane artykuły
Pomorze: pieszy wtargnął pod pociąg. Poniósł śmierć na miejscu
Do tragicznego w skutkach zdarzenia doszło we wtorkowy wieczór na torach między Gdańskiem a Pruszczem Gdańskim. Pieszy wtargnął pod pociąg. Wypadek miał miejsce około godz. 19.30. Jak wynika z informacji przekazanych przez służby ratunkowe, skład PKP IC relacji Gdynia Główna – Kraków Główny, śmiertelnie potrącił mężczyznę, który znalazł się na torach. Prawdopodobnie przechodził w miejscu […]
Koleje Dolnośląskie wymienią system monitoringu w Impulsach
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na wymianę systemu monitoringu w pociągach Impuls, wyprodukowanych przez spółkę Newag. Oferty składać można do 19 stycznia. Przedmiotem zamówienia jest wymiana systemu monitoringu w pojazdach trakcji elektrycznej typu 31WE-001 do 005. Oferty składać można do 19 stycznia, do godz. 12.00. Ich otwarcie nastąpi pół godziny później. Zwycięzca, na wymianę systemu monitoringu […]
Zmiany dot. sprawozdań. UTK udostępnia moduł Kolejowe e-Bezpieczeństwo
Urząd Transportu Kolejowego udostępnia branży kolejowej moduł Kolejowe e-Bezpieczeństwo (KEB). Do systemu wprowadzane będą dane dotyczące sprawozdawczości, co pozwoli m.in. na wykrywanie i korektę ewentualnych błędów. Do tej pory informacje te trafiały bezpośrednio do UTK. Moduł już jest dostępny. Za jego pośrednictwem można już wprowadzać dane za rok 2020. System pozwala także przeglądać wszystkie sprawozdania przesłane […]