Analizy Wydarzenia

PKP Intercity inwestuje w tabor i modernizuje wagony

W 2019 r. do pociągów PKP InterCity wsiadło blisko 49 mln pasażerów – o prawie 18 mln więcej, niż w roku 2015. Przewoźnik, zabiegając o wzrost popularności swoich usług, modernizuje tabor i inwestuje w poprawę komfortu podróży. Rok 2020 spółka rozpoczęła podpisaniem umów na łączną sumę blisko 4,3 mln zł brutto.

W skład taboru PKP InterCity wkrótce wejdą nowe oraz zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne oraz lokomotywy. Spółka zainwestuje również w infrastrukturę kolejową. Wszystko, by uatrakcyjnić swoją ofertę przewozową.

W ciągu 4 lat (2015-2019) spółka PKP InterCity odnotowała 57 procentowy wzrost liczby pasażerów. Na wysokie zainteresowanie usługami spółki wpływa coraz większa dostępność kolei i stale rosnący komfort podróżowania. Jednak przewoźnik nie spoczywa na laurach.

Zabiegając o zainteresowanie pasażerów, realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji”. Na początku 2020 r. spółka może mówić o podpisanych umowach o wartości blisko 4,3 mld zł brutto, których pierwsze efekty realizacji już widać na torach.

Program „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zakłada zakup nowego i modernizację istniejącego taboru oraz zaplecza technicznego. Do 2023 r. spółka przeznaczy na ten cel ponad 7 mld zł przy aktywnym wykorzystaniu funduszy unijnych i środków z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i właściwymi resortami z Ministerstwem Infrastruktury na czele.

-Dzięki odważnym i przemyślanym inwestycjom, kolej odzyskuje należne sobie miejsce i staje się motorem napędowym gospodarki. Rosnące zainteresowanie podróżami pociągami pokazuje, że Polacy dostrzegają efekty zmian, które wprowadza m.in. PKP Intercity. Ich celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna i do tego celu konsekwentnie zmierzamy – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Jak zakłada przewoźnik PKP Intercity, do końca 2023 r. tabor będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany. Największy polski przewoźnik kolejowy zakupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących EZT, kupi 118 lokomotyw elektrycznych i zmodernizuje niespełna 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Przewoźnik zakupi 185 komfortowych, nowych wagonów, zmodernizuje zaś 700.

Fot. PKP Intercity

Jak wyglądać będą wnętrza nowoczesnych wagonów? Wyposażone zostaną przede wszystkim w wygodne fotele, klimatyzację, gniazdka elektryczne, dostęp do bezprzewodowego internetu, czy wyciszenie wnętrza dzięki zabudowie nowoczesnych wózków.

Z tych udogodnień już teraz korzystają osoby podróżujące z PKP Intercity wagonami, które zmodernizował H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu.

Z unowocześnionych wagonów korzystają pasażerowie na trasach: Szczecin-Olsztyn, Wrocław-Olsztyn-Białystok, Lublin/Kraków-Wrocław-Zielona Góra-Szczecin oraz Lublin-Warszawa-Poznań-Szczecin/Gorzów Wielkopolski.

  • lRealizowany przez nas program inwestycyjny to wieloletnie przedsięwzięcie. Coraz mocniej wkraczamy w najważniejszą fazę projektu, czyli odbiory od producentów taboru kolejnych wagonów, lokomotyw czy elektrycznych zespołów trakcyjnych. To właśnie na tym etapie pasażerowie będą mogli przekonać się jak wielkiej przemiany PKP Intercity jesteśmy obecnie świadkami. Jesteśmy na właściwym torze i cały czas nabieramy prędkości – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

 

Dodaj komentarz