Inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania). Od 2014 r. pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Podróżni korzystają z nowego przystanku w Grąblewie i nowych peronów m.in. w Rakoniewicach, Tłokach i Rostarzewie. Trasa zyskała nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru – na linii z początku XX w. pozostawiono m.in. dawne semafory kształtowe, a rozkładowe przewozy pasażerskie prowadzone są z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Powiązane artykuły
UTK: Decyzje organizacyjne a zmiany prawne. Co warto wiedzieć?
W związku z powtarzającymi się nieprawidłowościami przypominamy o zagadnieniu również w formie graficznej. Wyjaśniamy, co dzieje się w sytuacji zarówno przekształceń majątkowych podmiotu, jak również w sytuacji zmiany formy prowadzenia działalności gospodarczej czy też zmiany firmy, pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza. Prezentowana grafika pozwala zapoznać się z problematyką przejścia uprawnień oraz ułatwia zidentyfikowanie i […]
PKP LHS podsumowała przewozy na trasie Chiny – Sławków
PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa w 2020 r. uruchomiła na nowej trasie Chiny – Sławków 40 pociągów, przewożąc łącznie 3060 TEU. Zaletą transportu jest brak konieczności przeładunku na granicy oraz dedykowana dla przewozu linia szerokotorowa. Pozwala to na osiągnięcie rekordowej prędkości przejazdu – ok. 12 dni – z z Xi’an do Euroterminala Sławków. W grudniu 2020 r. uruchomione […]
PKP Energetyka inwestuje w wodór
PKP Energetyka konsekwentnie inwestuje w nowoczesne rozwiązania technologiczne dla polskiej kolei. Spółka ogłosiła przetarg na dostawę komponentów do budowy systemu magazynowania energii opartego o wodór. Będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce dedykowane kolei, stanowiące istotny krok w kierunku rozwoju kolei opartej o odnawialne źródła energii.





