Inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania). Od 2014 r. pociągi jeżdżą nowym torem na odcinku Drzymałowo – Grodzisk Wielkopolski. Podróżni korzystają z nowego przystanku w Grąblewie i nowych peronów m.in. w Rakoniewicach, Tłokach i Rostarzewie. Trasa zyskała nowoczesne rozwiązania przy zachowaniu historycznego charakteru – na linii z początku XX w. pozostawiono m.in. dawne semafory kształtowe, a rozkładowe przewozy pasażerskie prowadzone są z wykorzystaniem parowozów z Parowozowni Wolsztyn.
Powiązane artykuły
Modernizacja dworca w Bolesławcu na ostatniej prostej
Kończą się prace związane z przebudową dworca kolejowego w Bolesławcu. Podróżni korzystać już mogą ze zmodernizowanych pomieszczeń. Wcześniej do ich dyspozycji oddany był kontenerowy dworzec tymczasowy. Dzięki wprowadzonym zmianom pasażerowie mogą zobaczyć pierwsze efekty inwestycji, skorzystać z części poczekalni i toalet znajdujących się wewnątrz historycznego budynku, a od jutra również z kasy biletowej. Wkrótce zostanie […]
Jak podróżujemy? EIT Urban Mobility wprowadza transportową rewolucję Europy
EIT Urban Mobility to inicjatywa Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT). Od 2019 r. organizacja pracuje nad zachęceniem do pozytywnych zmian w sposobie poruszania się po miastach, aby uczynić je bardziej przyjaznymi do życia. Na swoje działania EIT Urban Mobility otrzymało z UE dofinansowanie w wysokości 400 mln euro. O transportowej rewolucji w Europie oraz […]
Marek Olkiewicz: Działań dla bezpieczeństwa nie przerywamy [WYWIAD]
Dla pasażerów pociągów i kierowców najbardziej widoczne są przebudowy i budowy wiaduktów oraz nowe urządzenia na przejazdach. Wzrost poziomu bezpieczeństwa to efekt zintegrowanych działań zarządcy infrastruktury: pracowniczych, technicznych i organizacyjnych. Rok 2020 to także kolejny rok realizacji projektów, które są dedykowane poprawie bezpieczeństwa. Na sieci kolejowej w ubiegłym roku zmodernizowano i wybudowano prawie 60 wiaduktów […]