Rozmawiała LS
Powiązane artykuły
Dr Jakub Majewski, Fundacja ProKolej: Era modernizacji się skończyła, czas na nowe! [WYWIAD]
Mówiąc o oszczędnościach, Programie Zielona Kolej i efektywności energetycznej, należy podkreślić, że kolej jest pojemniejsza niż transport drogowy. W przeliczeniu na jednego pasażera czy tonę ładunku zużycie energii jest tu nieporównywalnie mniejsze. Paradoksalnie, im energia będzie droższa, tym lepiej dla kolei. W całej strukturze kosztów kolejowych stanowi zdecydowanie mniejszy procent niż w transporcie drogowym. Przykładowo: […]
A. Motyka: Transport szynowy odzyskuje swoją świetność
Aleksander Motyka – przewodniczący Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu opowiedział o bieżących działaniach oraz przyszłości organizacji.
Ireneusz Merchel, PKP PLK: Realizowane inwestycje dają efekt wzmocnienia sieci kolejowej [WYWIAD]
Ponadto przygotowaliśmy szereg linii, pełniących również rolę tras objazdowych, które teraz będą spełniać istotną funkcję w ruchu towarowym i pasażerskim, jak np. linia kolejowa nr 30 z Łukowa do Lublina, towarowa obwodnica Krakowa. Pojawiły się też niespodziewane sytuacje, jak np. zejście z placu budów wykonawcy Nowe wyzwania to nowe doświadczenia. Dużym wyzwaniem była kontynuacja prac […]