Pierwszy kontrakt Pesa z Rego Jet został podpisany w 2019 i obejmował dostawę siedmiu pojazdów dwuczłonowych. We wrześniu 2022 podpisano zaś umowę na dostawę kolejnych siedmiu, tym razem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Współpraca między polską firmą a czeskim prywatnym przewoźnikiem ma być rozszerzana o kolejne zamówienia.
Powiązane artykuły
Dlaczego Ukraina zawiesiła kolejowy ruch tranzytowy do Polski?
Z dniem 1 grudnia 2021 roku ukraiński operator kolejowy Ukrzaliznytsia czasowo ograniczył możliwość transportu kolejowego towarów przez terytorium kraju. Wstrzymany ruch tranzytowy do Polski opiera się na konwencji, której termin wygaśnięcia nie został na razie podany. Czy Polska ma powody do zmartwień? Zakaz tranzytu, a remont infrastruktury. Wprowadzony zakaz jest konsekwencją działań modernizacyjnych prowadzonych na […]
ÖBB zaprezentowało kolejne etapy prac rozbudowy linii Lustenau – Lauterach w Austrii
Rozbudowa linii kolejowej Lustenau – Lauterach w Austrii wchodzi w zaawansowany etap. Prace, które rozpoczęły się jesienią 2019 roku, kontynuowane będą w nadchodzącym roku. ÖBB zaprezentowało dalszy plan zmian. Szeroko zakrojone prace nad rozbudową linii kolejowej między gminami Lustenau, Hard i Lauterach, w celu dostosowania ich do lokalnych wymogów ruchu, rozpoczęto ponad rok temu. Remont […]
Kolej zabezpiecza dostawy stali i betonu
Od początku wojny na Ukrainie jednym z najważniejszych problemów przemysłu jest dostępność i ceny surowców. Uwaga branży kolejowej kieruje się w stronę zabezpieczenia dostaw stali czy betonu, a rynek drzewny ląduje na dalszym planie. Niesłusznie. Kolej wciąż intensywnie korzysta z drewna. Podkłady, podrozjazdnice i mostownice to najważniejsze elementy wykonywane z tego surowca, wciąż służące do […]