• Wprowadzenie dobrych praktyk. Warto przyjrzeć się praktykom państw, które aktywnie wspierają kolei. W wielu państwach europejskich – Niemczech, Szwajcarii czy Austrii – prowadzone są skuteczne działania zmierzające do ograniczenia ruchu drogowego i skłaniające do wyboru kolei jako alternatywnego środka transportu. Wysokość opłat drogowych niejednokrotnie sprawia, że kolej stanowi naturalny wybór. Stawki dostępu do infrastruktury drogowej w Polsce są niemal 20-krotnie niższe niż w Szwajcarii dla samochodu spełniającego normę emisji spalin EURO 5.
Powiązane artykuły
Zmiana rozkładu jazdy pociągów a SPAD. Prezes UTK apeluje do przewoźników
Pasażerowie pociągów od 12 grudnia korzystają z nowego rozkładu jazdy. W ciągu najbliższego roku zarządca infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – przewidział cztery korekty. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wystąpił zaś do kolejowych przewoźników pasażerskich, aby zmiany siatki postojów pociągów wprowadzać tylko raz do roku. Jakie są tego powody? W większości krajów Europy rozkład […]
Zmodernizowane ezt wróciły do taboru PKP Intercity
W ramach realizowanych obecnie umów, narodowy przewoźnik odebrał już od PESY 116 zmodernizowanych wagonów typu 111A-20. Przechodziły one modernizację wraz z naprawą na piątym poziomie utrzymania. Do parku taborowego spółki dołączy jeszcze 9 takich pojazdów. Zakończenie ich odbiorów, zgodnie z zapisami umowy, planowano w drugim kwartale 2023 roku. Wartość całego kontraktu wynosi 540,4 mln zł […]
O wodorze i transporcie szynowym – Polska Izba Kolei zaprasza na konferencję
Post Views: 2 685