Rozmawiał RK
Powiązane artykuły
Michał Litwin: Największe wyzwanie? Pogodzenie konwencjonalnych norm kolejowych z technologią magrail [WYWIAD]
Swoją koncepcję opieracie na technologii magrail. Jakie są jej największe zalety? Magrail umożliwi poruszanie się z istotnie wyższą prędkością w ramach istniejące infrastruktury kolejowej (nawet do 550 km/h na liniach z obecną vmax=300 km/h), a dzięki zastosowaniu silnika liniowego i powiązanej z tym autonomizacji przejazdów, możliwe będzie uruchamianie mniejszych pojazdów ale z wyższą częstotliwością. Dzięki […]
Katarzyna Kucharek: Lubię wyzwania. Poprzeczkę stawiam sobie wysoko
Jaką radę dałaby Pani osobom, które chcą zatrudnić się w branży kolejowej? Z mojego doświadczenia wiem, że trzeba być odważnym i nie bać się realizować swoich pomysłów, nawet, gdy ma się poczucie, że wychodzi się przed szereg. Trzeba walczyć o swoje przekonania, w które się wierzy. W branży kolejowej ważni są ludzie, dlatego istotne jest […]
Dr inż. Ignacy Góra: Innowacyjność kolei to ważny czynnik [WYWIAD]
A wracając trochę do tego co minęło. Trudny rok za koleją w Polsce? Ubiegły rok chyba dla każdego był wyjątkowo trudny. Epidemia koronawirusa zmieniła nasze życie, wpłynęła również na funkcjonowanie kolei. Szczególnie negatywny wpływ pandemii widoczny był w przewozach pasażerskich. W 2020 r. z usług kolei skorzystało nieco ponad 209 mln osób. To o niemal 127 mln osób mniej niż w 2019 […]