Warto zaznaczyć, że pierwsze prace przy budowie nowej linii tramwajowej miały już miejsce latem 2018 r. (lipiec-sierpień), przy okazji przebudowy Szosy Chełmińskiej. Wówczas powstały dwa przejazdy tramwajowo-drogowe na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa. Wykonawcą była firma Progreg InfraCity, a koszt wyniósł niespełna 3,5 mln zł brutto. Ponadto 18 grudnia 2020 r. podpisano umowę na budowa i wyposażenie stacji zasilania energetycznego – podstacji prostownikowej „JAR”; wykonawca AMZ Elektro Sp. z o.o., wartość umowy: 3 188 000,00 zł brutto; zakres umowy obejmuje budowę murowanego, jednokondygnacyjnego budynku stacji transformatorowej o powierzchni 182,49 m2, a także instalacji dwóch transformatorów i rozdzielni średniego napięcia oraz rozdzielni niskiego napięcia. Posłużą one do zasilania ładowarek autobusów elektrycznych oraz podłączenia do sieci samej zajezdni. W późniejszym terminie, w ramach ogłoszonego przetargu, stacja zostanie doposażona w trzy zespoły prostownikowe i rozdzielnię prądu stałego. Te elementy posłużą do zasilania sieci trakcyjnej nowej linii tramwajowej; na realizację umowy wykonawca będzie miał 12 miesięcy od daty jej podpisania.
Powiązane artykuły
Rok 2016 w UTK. Kierunek: bezpieczna kolej
Pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego zrealizowali w ubiegłym roku ponad 30 tysięcy spraw od wydawania licencji maszynisty na reakcjach na skargi pasażerów kończąc.
Dwie nowe tramwajowe podstacje trakcyjne dla MPK Poznań
W sobotę – 23 kwietnia uruchomiona została komunikacja na nowej trasie tramwajowej łączącej poznańskie Naramowice z północno-wschodnią częścią miasta. Projekt budowy trasy stanowi jedną z największych poznańskich inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat. Zadania to ma ogromne znaczenie w udrożnieniu komunikacji. Przełoży się także na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń i obniżenia poziomu hałasu w rejonie Naramowic. Realizowana inwestycja […]
“To was ku*** spale”. MPK Wrocław publikuje szokujące wiadomości i nawołuje do życzliwości [FILM]
Wrocławski przewoźnik zwraca uwagę na problem mowy nienawiści w przestrzeni internetowej i zachęca do bycia życzliwym… nie tylko w dniu życzliwości. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu utrzymuje stały kontakt ze swoimi pasażerami. Mogą oni kontaktować się z przewoźnikiem m.in. za pośrednictwem infolinii oraz mediów społecznościowych. Na samym tylko Facebooku MPK otrzymuje kilkadziesiąt wiadomości dziennie. Różne […]