dr hab. inż. Jarosław Konieczny
Katedra Transportu Kolejowego Wydział Transportu
Politechnika Śląska
Powiązane artykuły
Czy megrail to droga do transformacji kolei?
Korzyści społeczne Według IDOM i Nevomo oszczędność czasu podróży to jedna z najważniejszych korzyści z inwestycji w technologię magrail. Dotyczy to zarówno wyjazdów służbowych, jak i prywatnych. Inwestycja przyniosłaby również znaczne benefity w obszarach społecznych i środowiskowych. Nowoczesna kolej o dużej prędkości przyciągnęłaby pasażerów dotychczasowo korzystających z drogowego i krótkodystansowego transportu lotniczego, co doprowadziłoby do […]
Na polskiej kolei wzrosła liczba wagonów
W 2021 r. po raz pierwszy na przestrzeni ostatnich 10 lat, wzrosła liczba wagonów pasażerskich na polskiej sieci kolejowej. Porównując z rokiem 2020, zwiększyła się liczba zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw będących w posiadaniu przewoźników pasażerskich. Wzrost liczby pojazdów w dyspozycji przewoźników pasażerskich dotyczy zarówno składów trakcyjnych, jak i wagonów. – Przewoźnicy kolejowi w mniejszym stopniu […]
Zakończenie budowy CPK opóźnione? NIK publikuje raport
Działania Ministra Infrastruktury zmierzały do uwzględnienia założeń Koncepcji CPK w innych dokumentach strategicznych odnoszących się do transportu. We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku, która uwzględniała kierunki działań przyjęte w Koncepcji CPK. Ponadto w Ministerstwie Infrastruktury zainicjowano prace nad programami operacyjnymi lub wykonawczymi do ww. strategii. Opóźnienia już na starcie Harmonogram realizacji CPK […]





