W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Piotr Frycz: Innowacyjne cysterny zrewolucjonizują rynek
Jak zrodził się pomysł na produkt? Od początku brakowało nam takiego wagonu, a przede wszystkim takiego produktu oczekiwali nasi klienci. Jest to wagon uniwersalny, umożliwi przewóz wszystkich substancji chemicznych. Dziś mamy cysterny na tzw. dużej ramie, a to są wagony na tzw. krótkiej ze stali nierdzewnej. Z uwagi na małą konkurencję, dostęp do wagonów ze […]
Tylko PESA chce dostarczyć nowe pociągi dla woj. kujawsko-pomorskiego
Zamawiający określił wymagania eksploatacyjne, które wyglądają w następujący sposób: przegląd P1: co 10 dni; przegląd P2 co 60 dni +/- 10 dni; przegląd P3: co 400 000 km +/- 5% lub 24 miesiące; naprawa P4: co 1 mln km / co 8 lat; naprawa P5: co 3 mln km / co 24 lata. Post […]
Nacisk na innowacyjne rozwiązania [WYWIAD]
To niekonwencjonalne podejście do elektromobilności skraca czas potrzebny na uruchomienie punktu ładowania do minimum. W tym przypadku nie ma potrzeby pozyskiwania map DCP, uzgadniania infrastruktury na naradach koordynacyjnych, a także nie wymaga ona zgłoszenia, jakie jest wymagane dla stacji ładowania instalowanej w sposób tradycyjny. Omawiane rozwiązanie dedykowane jest w szczególności dla miast i operatorów energetycznych, którzy zgodnie z obowiązkiem ustawowym są […]





