W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Rekordowa umowa na finiszu. Koleje Mazowieckie czekają na dwa ostatnie pojazdy
Koleje Mazowieckie sukcesywnie odbierają nowe pojazdy, wzbogacając swój park taborowy. Ten liczy już 59 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ER160. W poniedziałek 10 lipca w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu podpisano końcowy protokół techniczny pojazdu o numerze 59. Wyprodukowano go w ramach ostatniej, piątej umowy wykonawczej, podpisanej w 2022 r. Dostarczonych zostało już 14 […]
Zachodniopomorskie kupuje EZT-y Newagu. Podpisano umowę za 100 mln zł
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego kupuje kolejne cztery Impulsy. Samorząd podpisał umowę z Newagiem. Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego podpisał umowę z Newagiem na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na rozszerzenie kontraktu o dostawę kolejnych 4 pojazdów. Kontrakt opiewa na kwotę 106 280 000,00 zł netto za dostawę czterech pojazdów. W przypadku rozszerzenia kontraktu o kolejne 4 […]
Z torowiska na papier – SiXi autorką zimowej okładki “Raport Tramwajowy”
Ze szkicownikiem się nie rozstaje. Eksperymentuje, rysując na papierowych kubkach i liściach. Swoją uwagę poświęca m.in. poznańskiej komunikacji miejskiej. O sztuce, która jest jej wielką pasją, rozmawiamy z Anią, znaną w artystycznym środowisku jako SiXi, autorką okładki zimowego wydania „Raportu Tramwajowego”. Okładka, która promuje zimowe wydanie „Raportu Tramwajowego”, wyszła spod Twojej ręki. Co sprawiło, że […]