Sieć Badawcza Łukasiewicz powstała w 2019 roku, jej celem jest ścisła współpraca nauki z biznesem z naciskiem na komercjalizację prac badawczo-rozwojowych. Z liczbą ponad 7,5 tys. pracowników oraz infrastrukturą badawczą, na którą składa się 440 laboratoriów i blisko 4000 urządzeń kluczowej aparatury badawczo-rozwojowej, stanowi trzecią pod względem wielkości sieć badawczą w Europie. Łukasiewicz oferuje biznesowi unikalny System wyzwań, w ramach którego grupa 4 500 naukowców przyjmuje wyzwanie biznesowe i w czasie nie dłuższym niż 15 dni roboczych przygotowuje rozwiązanie. Co ważne, przedsiębiorcy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z przygotowaniem pomysłu na prace badawcze; a jeśli odpowiedzią na problem przedsiębiorcy jest gotowe rozwiązanie, badanie lub certyfikacja, całość procesu trwa jeszcze krócej. Łukasiewicz działa w następujących obszarach badawczych: Zdrowie, Inteligentna i czysta mobilność, a także Transformacja cyfrowa oraz Zrównoważona gospodarka i energia.
Powiązane artykuły
Pasażer w UE – zmiana praw i obowiązków
Mniej korzystną zmianą jest rozwiązanie siły wyższej w przypadku opóźnień pociągów. Przewoźnicy kolejowi (w Polsce dotyczy to tylko połączeń dalekobieżnych) nadal zobowiązani są do wypłaty rekompensaty 25% ceny biletu w przypadku przyjazdu do stacji docelowej z opóźnieniem 60-119 min i 50% w przypadku opóźnienia pociągu 120 min i więcej. Jednak nowelizacja umożliwia przewoźnikowi niewypłacenie odszkodowania, […]
Poznaj dobre maniery z WuKaDką
Warszawska Kolej Dojazdowa rozpoczęła kampanię pn. „Alfabet dobrych manier”. Akcję poprzedziło badanie ankietowe wśród pasażerów. Teraz na monitorach LCD w pociągach podróżni zobaczą plansze promujące zasady prawidłowego i kulturalnego podróżowania. Przewoźnik pragnie zwrócić uwagę pasażerów, jak ważne jest życzliwe i kulturalne zachowanie wobec współpasażerów WKD. – Podróże środkami transportu publicznego to nasza codzienność. Podróżujemy do […]
PESA Bydgoszcz wygrywa kontrakt na 62 ezt dla Rumunii
PESA Bydgoszcz wygrała przetarg na dostawę 62 elektrycznych zespołów trakcyjnych, ogłoszony przez Rumuńską Agencję Reformy Kolejnictwa (ARF). Pojazdy trafią do kolei regionalnych, dla trzech regionów: Bukareszt, Cluj oraz Iasi. Przetarg wart jest 3 mld zł. Kontrakt, który zdobyła PESA Bydgoszcz, zawiera zarówno produkcję 62 ezt, jak i usługę utrzymania pojazdów w okresie 15 lat (prawo […]






