Wysokie kompetencje w tym zakresie oraz rozwiniętą technologię ma nasz zakład w Chorzowie. Właśnie dlatego produkujemy tam tylko pociągi z aluminium. W zakresie kompetencji i produkcji komponentów z aluminium od dwóch lat wspiera on zakład we Wrocławiu. Jeśli chodzi o rozwiązania w obszarze sygnalizacji i systemów srk, realizujemy obecnie wiele projektów w całej Polsce, w tym między innymi w zakresie projektowania i budowy urządzeń srk na stacji Warszawa Zachodnia oraz projektowania i budowy urządzeń na stacji Gdynia Port. Uczestniczyliśmy również w projekcie modernizacji nastawni stacji Kraków Główny. A co najważniejsze, jesteśmy teraz mocno skupieni na rozwoju systemów bezpieczeństwa dla kolei, tego tak ważnego i oczekiwanego w Polsce „cybersecurity”. Pozwala na to nasze doświadczenie, zdobywane na innych, często bardziej zaawansowanych w tych kwestiach, rynkach świata.
Powiązane artykuły
Plastwil De Bonte Partnerem Infrastrukturalnym Nevomo
Firma Nevomo podpisała umowę z Plastwil i Plastwil de Bonte, firmami specjalizującymi się odpowiednio w produkcji najwyższej jakości systemów przytwierdzenia szyn do podkładów, a także wytwarzaniu podkładów strunobetonowych. Podkłady i mocowania dostarczone przez obie firmy zostaną przeznaczone do budowy pełnoskalowego toru testowego technologii magrail. Dzięki tej współpracy Nevomo wybuduje tor o długości 750 metrów. który […]
PKP Intercity pokazało nową automatyczną myjnię we Wrocławiu
Dzięki systematycznie realizowanej strategii „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych przewoźnikowi. Nowoczesne zaplecza techniczne to redukcja negatywnego wpływu na otoczenie poprzez mniejszą emisję spalin, hałasu i substancji szkodliwych. Post […]
Michał Litwin: Największe wyzwanie? Pogodzenie konwencjonalnych norm kolejowych z technologią magrail [WYWIAD]
Swoją koncepcję opieracie na technologii magrail. Jakie są jej największe zalety? Magrail umożliwi poruszanie się z istotnie wyższą prędkością w ramach istniejące infrastruktury kolejowej (nawet do 550 km/h na liniach z obecną vmax=300 km/h), a dzięki zastosowaniu silnika liniowego i powiązanej z tym autonomizacji przejazdów, możliwe będzie uruchamianie mniejszych pojazdów ale z wyższą częstotliwością. Dzięki […]