– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Polska – Białoruś: Sprawniejszy transport towarów i nowe połączenia pasażerskie
Posted on Author Redakcja RK
15 lutego br. w siedzibie PKP S.A. odbyło się spotkanie kierownictwa spółek Grupy PKP z delegacją Kolei Białoruskiej, podczas którego omówiono dotychczasową współpracę oraz perspektywy rozwoju przewozów pasażerskich i towarowych w 2018 r.
PKP SKM w Trójmieście szuka dostawcy nowych EZT-ów!
Posted on Author Tomasz Mokos
Przewoźnik z Pomorza ogłosił przetarg na dostawę jednego fabrycznie nowego elektrycznego zestawu trakcyjnego, z opcją dostawy maksymalnie dziewięciu kolejnych. Postępowanie było poprzedzone wstępnymi konsultacjami rynkowymi, które spotkało się z dużym zainteresowaniem producentów z Polski, Europy, a nawet Azji. Oferty można składać do 5 lipca 2021 r.
Transportów PKP CARGO będzie strzegł dron BIELIK
Posted on Author Redakcja
Nowoczesny, superlekki, wyposażony w najwyższej jakości kamery dron „Bielik” rozpoczyna patrolowanie torów i obszarów kolejowych w służbie PKP CARGO.