– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
Damian Stawikowski: Postawiliśmy na przyspieszenie obsługi [WYWIAD]
Operacyjnie otwarcie każdych nowych tras będzie dla nas okazją do rozbudowy oferty handlowej. Nie ukrywamy, że jako przewoźnik, który w swojej nazwie ma słowo „Dolnośląskie”, chcemy być tymi, którzy w województwie dolnośląskim w ruchu regionalnym będą dominować. Wracając do inwestycji. Powiedział Pan, że (…)Rozbudowa naszej bazy serwisowej jest drugą kluczową dla przyszłości Kolei Dolnośląskich inwestycją, która – razem […]
Przyszli pracownicy kolei rozpoczęli nowy rok szkolny 2020/21
Przyszli dyżurni ruchu, automatycy sterowania ruchem, specjaliści dróg i mostów oraz elektroenergetycy transportu szynowego – łącznie ok. 2 tys. osób przygotowujących się do pracy na kolei rozpoczęło dziś nowy rok szkolny. Uczniowie, uczęszczający łącznie do 43 szkół, kształcą się na czterech kierunkach: technik transportu kolejowego, technik automatyk sterowania ruchem kolejowym, technik budownictwa kolejowego, technik elektroenergetyk […]
UTK proponuje zmiany w programie kształcenia maszynistów
Na spotkaniu z urzędnikami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego zaproponowali odpowiednie zmiany w programach kształcenia.