– Średni wiek wagonów pasażerskich w Polsce to prawie 25 lat, ezt-ów ponad 27, a lokomotyw w przewozach towarowych 36. Oczywiście wszyscy chcielibyśmy podróżować tylko nowymi pojazdami, ale z uwagi na szereg czynników, w tym uwarunkowania historyczne i finansowe, modernizacja taboru będzie dla wielu polskich przewoźników istotnym elementem strategii poprawy stanu taboru. Gruntowana, dokładnie przemyślana i zaplanowana modernizacja, realizowana w oparciu o sprawdzoną technologię, wciąż jest opłacalną alternatywą dla zakupu nowych pojazdów. Przynosi też wymierne efekty w postaci znaczącej poprawy najważniejszych parametrów eksploatacyjnych oraz komfortu pasażerów. Takim przykładem jest także EN57, który po modernizacji i zastosowaniu naszych napędów osiąga prędkość maksymalną na poziomie 120 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h pawie trzy razy szybciej i zużywa mniej energii – mówi Jerzy Kaska, MEDCOM – Chcemy być w tym obszarze aktywni i szukać nowych rynków, na których nasze doświadczenie może być przydatne. Taki potencjał dostrzegamy np. na rynku niemieckim, zwłaszcza w modernizacji taboru tramwajowego. Trzonem działalności pozostają dla nas jednak realizacje do nowych pojazdów szynowych, a także europejski rynek autobusów elektrycznych – dodaje Jerzy Kaska.
Powiązane artykuły
SKM w Warszawie testuje Impulsy 2 [VIDEO]
3 lutego 2022 r. dwa nowe pociągi Newagu dla Szybkiej Kolei Miejskiej przejechały ponad 200 kilometrów na trasie linii S3 łączącej Warszawę Zachodnią (peron 9.) z Wieliszewem. Po zakończeniu testów w ramach odbioru technicznego, pierwszy kurs z pasażerami odbędzie się na trasie linii S2, łączącej Sulejówek z portem lotniczym im. Fryderyka Chopina.
Dodatkowa para torów na trasie Gliwice-Katowice
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia podpisała porozumienie ze spółką PKP PLK w sprawie opracowania studium wykonalności dla budowy osobnej pary torów na trasie Gliwice-Katowice. Opracowanie tego dokumentu jest jednym z najważniejszych etapów, przygotowujących do rozpoczęcia inwestycji. Dzięki podpisanemu porozumieniu, Metropolia sfinansuje połowę kosztów studium wykonalności. Budowa osobnej pary torów na trasie Gliwice-Katowice ma na celu oddzielenie ruchu aglomeracyjnego […]
Zmiany w Kolejach Małopolskich
Na posiedzeniu rady nadzorczej Kolei Małopolskich Ryszarda Rębilasa, dotychczasowego prezesa spółki, przeniesiono na stanowisko wiceprezesa.





