Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Najlepszy kwartał roku – PKP CARGO prezentuje dane finansowe
W sumie w trzecim kwartale 2020 roku praca przewozowa wykonana przez Grupę PKP CARGO wyniosła 5,99 mld tkm wobec 6,67 mld tkm w analogicznym okresie 2019 roku. Warto zauważyć przy tym, że pomimo epidemii PKP CARGO International notuje tylko nieznaczny ubytek pracy przewozowej (-3,2 proc. r/r). Natomiast w segmencie przewozów intermodalnych spółka może się pochwalić […]
Austria obniża do zera opłaty kolejowe
Austriacki rząd skorzystał z możliwości obniżenia opłat kolejowych do zera, by wesprzeć przewoźników w walce ze skutkami pandemii. Unia Europejska zezwolenie na takie działania wprowadziła 7 października. O czasowym zniesieniu opłat dla przewoźników towarowych i pasażerskich, prowadzących składy przez Austrię, poinformowała Leonore Gewessler, Minister Ochrony Klimatu, Środowiska, Energii, Mobilności, Innowacji i Technologii. Dodała również, że […]
Ukrzaliznytsia zbudowała wagon do przewozu zboża przystosowany do europejskich torów
Ukrzaliznytsia zbudowała wagon do przewozu zboża, przystosowany do transportu po torze o rozstawie 1520 mm i Eurotrack 1435 mm. Większość podzespołów i materiałów do jego budowy pochodzi z produkcji ukraińskiej. – Aby zwiększyć wolumen eksportu, musimy nie tylko rozwijać infrastrukturę graniczną, ale także unowocześniać tabor ilościowo i jakościowo – powiedział Jewhen Laszczenko, prezes zarządu JSC […]





