Prezes Czesław Warsewicz dodaje, że możliwości operacyjne Grupy na rynku intermodalnym znacznie wzrosną dzięki zakupom nowoczesnego taboru. Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. wzbogaci się o 400 nowoczesnych platform do przewozu kontenerów, a do końca 2022 roku przybędzie ich łącznie około 1100 (nie licząc 50 wagonów odebranych pod koniec 2019 roku). Do tego dochodzi prawie 40 lokomotyw elektrycznych (przetarg na ostatnie pięć pojazdów wielosystemowych został niedawno ogłoszony).
Powiązane artykuły
Co dalej z przewoźnikiem towarowym DEPOL?
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie cofnięcia certyfikatu bezpieczeństwa spółce Przedsiębiorstwo Obrotu Surowcami Wtórnymi „DEPOL” sp. z o.o.
Ukraina i Mołdawia dołączą do sieci TEN-T
Rada Ministrów Transportu w Brukseli przyjęła wspólne stanowisko ws. wniosku Komisji Europejskiej dot. rewizji sieci TEN-T. Celem podjętych działań jest rozbudowa transeuropejskiej sieci transportowej w Europie Środkowo-Wschodniej. – Przyjęte porozumienie jest dla nas ważne z punktu widzenia naszej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej, gdyż jego osiągnięcie było jednym z naszych priorytetów – mówi Martin Kupka, […]
PKP Cargo w grudniu 2020 r. odnotowało wzrost przewozów [RAPORT]
Grupa PKP Cargo podsumowała ostatni miesiąc 2020 roku. W grudniu, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019, spółka odnotowała kilkunastoprocentowy wzrost przewozów – zarówno pod względem przewiezionej masy, jak i osiągniętej pracy przewozowej. W ostatnim miesiącu 2020 r. PKP Cargo przetransportowało łącznie 7,5 mln ton towarów (wzrost w stosunku do grudnia 2019 r. o 10,9 […]





