Nie znając kosztów przeglądów P5 nowego taboru (nie było jeszcze takich przetargów), można do szacunków założyć ich koszt na poziomie podobnym do kosztów P5 EZT EN57, który bez większych modernizacji wynosi około 5 mln zł, co zwiększyłoby różnicę między taborem nowym a modernizowanym o dalsze 5 mln zł do kwoty 18,4 mln zł.
Powiązane artykuły
ÖBB i SBB ogłosiły strategię Nightjet 2024
Koleje Federalne SWISS (SBB) oraz Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) rozpoczęły współpracę nad strategią zwiększenia liczby pociągów międzynarodowych Nightjet. W następstwie listu intencyjnego, podpisanego przez obie spółki, liczba kursów zwiększy się z 6 do 10. Wśród kluczowych punktów strategii znalazły się pomysł utworzenia od 2021 r. nowego codziennego przejazdu nocnego między Zurychem a Amsterdamem, przez Bazyleę […]
38 ezt-ów Kolei Mazowieckich pojedzie na przegląd
Koleje Mazowieckie podpisały kolejną umowę z PESA Mińsk Mazowiecki S.A. Kontrakt dotyczy 38 pojazdów EN57AKM, które przejdą naprawę w poziomie utrzymania P4. Poza standardowym zakresem prac, pociągi zostaną doposażone w radiotelefony działające w sieci GSM-R. Umowę zawarto na okres do 31 grudnia 2024 r., a jej wartość wynosi ponad 51 mln zł netto. Warto nadmienić, […]
Siemens Mobility stworzył dodatki do klamek umożliwiające otwieranie drzwi łokciem
Siemens Mobility dostarczył Kolejom Rosyjskim (RZD) dodatki do klamek, umożliwiające otwieranie drzwi łokciem lub przedramieniem. Elementy te mogą wpłynąć na zmniejszenie ryzyka rozprzestrzeniania się zarazków lub wirusa COVID-19. Firma Siemens Mobility zainstalowała już 36 prototypów 3D m.in. na klamkach drzwi toalet i kabin maszynistów w kilku pociągach Desiro obsługiwanych przez rosyjskie koleje w rejonie Moskwy. […]