Nie znając kosztów przeglądów P5 nowego taboru (nie było jeszcze takich przetargów), można do szacunków założyć ich koszt na poziomie podobnym do kosztów P5 EZT EN57, który bez większych modernizacji wynosi około 5 mln zł, co zwiększyłoby różnicę między taborem nowym a modernizowanym o dalsze 5 mln zł do kwoty 18,4 mln zł.
Powiązane artykuły
PKP Intercity Remtrak rozszerza kompetencje
Na mocy umowy zakład w Idzikowicach zostanie wyposażony m.in. w stanowisko pomiarowe pozwalające dokonać pomiarów wszystkich rodzajów zestawów kołowych stosowanych przez PKP Intercity, a także różnego rodzaju tokarki przeznaczone do obróbki piast kół, osi kolejowych i przedmiotów o skomplikowanych kształtach, przetaczania tarcz hamulcowych czy obróbki profili kół zestawów kołowych. Kontrakt zawarty z Rafamet to kolejna […]
Elektryfikacja kolei apenińskiej zbyt droga. Włosi stawiają na pociągi wodorowe
Włosi chcą przekształcić kolej apenińską, biegnącą przez wyludnione przez trzęsienia ziemi tereny górskie, w kolej zasilaną wodorem. Protokół ustaleń w tej sprawie podpisali przedstawiciele Aecom (amerykański gigant budowlany), Iberdrola (hiszpańska firma energetyczna), Ancitel Energia e Ambiente (włoski deweloper) oraz firma włoska Cinque International. Projekt dofinansowany zostanie przez European Clean Hydrogen Alliance. Inicjatywa ma pomóc w […]
Rozwiązania Novol dla kolejnictwa – System farb INDUSTRIAL COATING
Na przestrzeni ostatnich lat Polska dokonała znacznego postępu w zakresie rozwoju infrastruktury transportu kolejowego, jak również odnowy parku taborowego.