Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Porozumienie CPK – Rail Baltica
W trakcie Szczytu Trójmorza 2022 w Rydze, zarząd spółki CPK spotkał się z przedstawicielami Rail Baltica RB Rail AS. Do rozmów doszło 21 czerwca i zgodnie z informacjami podanymi na oficjalnej stronie RB udało się w ich trakcie omówić możliwości współpracy pomiędzy tymi podmiotami. Ostatecznie doszło także do podpisania porozumienia, na mocy którego będą podejmowane […]
Wrocławskie MPK i Policja poprawią bezpieczeństwo w tramwajach i autobusach
Wrocławskie MPK zapowiada także kontynuowanie współpracy z Komenda Miejską Policji w ramach kampanii „Stop oszustom”, której celem jest edukacja w zakresie zapobiegania przestępstwom. Post Views: 571
Torunianie wybrali patronów tramwajów
Zakończył się plebiscyt, w którym mieszkańcy Torunia wybierali patronki i patronów dla nowoczesnych tramwajów Pesa SWING. Do taboru dziewięciu dołączyło kolejnych 13 imiennych pojazdów.