Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Na Lubelszczyźnie powstanie kolej aglomeracyjna
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczną współpracę z Samorządem Województwa Lubelskiego w zakresie tworzenia Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej – rozwoju transportu kolejowego we wschodniej Polsce. Porozumienie w tej sprawie podpisane zostało w minioną sobotę – 13 czerwca. Współpraca dotyczyć ma opracowania koncepcji programowo-przestrzennej na potrzeby powstania Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Dokument pozwoli opracować kierunki rozbudowy sieci linii kolejowych […]
Facebook, Instagram, Tinder. Kolej na szlaku… internetowych trendów
Z wielkim powodzeniem wśród internautów spotkała się akcja 10 Year Challenge. Celem było pokazanie upływu czasu, poprzez zestawienie ich zdjęć, obecnych i sprzed 10 lat. Lekka forma i czysto zabawowy charakter akcji sprawił, że szybko zaczęła zataczać szerokie kręgi, a do akcji zaczęli włączać się znani ludzie i celebryci. Jak często przy takich sytuacjach bywa, […]
Czeski Zarząd Kolei i DB Netz wybrały projektanta tunelu na linii Praga – Drezno
Czeski Zarząd Kolei oraz DB Netz podpisały umowę z wykonawcą projektu dla transgranicznego odcinka linii dużych prędkości Praga – Drezno. Przetarg dotyczy prawie 30-kilometrowego tunelu Krušnohorský’ego. Udział w nim wzięły wiodące europejskie firmy zajmujące się projektowaniem konstrukcji transportowych. Zwycięzcą zostało konsorcjum firm z liderem – austriacką firmą ILF Consulting Engineers Austria Gmbh. Spółka przygotuje dokumentacje […]