Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Wiekowe mosty kolejowe trafią do skansenu
Ponad stuletnie konstrukcje mostów z linii Munina – Hrebenne przekazane zostały gminie Lubaczów. Podarunek od PKP PLK trafi do skansenu kolejnictwa w Baszni Dolnej i będzie przypominał o historii kolei na Podkarpaciu. Sprzęt, który wysłużył się na liniach kolejowych zyskuje drugie życie. Wszystko za sprawą współpracy między PKP PLK a samorządami, szkołami i wieloma innymi […]
Kolejny wypadek na przejeździe kolejowym w Wielkopolsce
Służby ratunkowe walczą o życie 20-letniego kierowcy samochodu osobowego, który na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Strykowie (woj. wielkopolskie) wjechał pod pociąg. To już drugi podobny wypadek z udziałem pojazdów Kolei Wielkopolskich. Do zdarzenia doszło w poniedziałkowe popołudnie. O wypadku poinformował na Twitterze rzecznik prasowy wielkopolskiej policji Andrzej Borowiak. Strykowo koło Stęszewa – na niestrzeżonym przejeździe […]
Wypadek na torach pod Szczecinem. W akcji śmigłowiec LPR [ZDJĘCIA]
Na przejeździe kolejowym w Stobnie, w województwie zachodniopomorskim, samochód osobowy zderzył się z pociągiem Deutsche Bahn. Jedna osoba została poważnie ranna. Do wypadku na przejeździe kolejowym doszło w środę 11 maja. Kierowca samochodu osobowego nie zatrzymał się przed torowiskiem i wjechał na tory tuż przed pędzącym pociągiem. Skład Deutsche Bahn jechał do Szczecina. Na pokładzie […]





