Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Stadler chce dostarczyć akumulatorowe pociągi dla Kolei Mazowieckich. Oferta mocno ponad budżetem
Samorząd Województwa Mazowieckiego otrzymał jedną ofertę na dostawę pociągów akumulatorowych. Przewyższa ona szacunki zamawiającego. Na początku października Koleje Mazowieckie w imieniu Urzędu Marszałkowskiego ogłosiły trzecie postępowanie na zakup elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych. Poprzednie dwa przetargi zostały unieważnione: pierwsze z uwagi na fakt, że nie wpłynęła żadna oferta, drugie unieważnienie było związane z decyzją Samorządu o rozszerzeniu […]
Groźny incydent na przejeździe kolejowym na Mazowszu [FILM]
Skrajną nieodpowiedzialnością wykazał się kierowca samochodu osobowego, który wjechał na przejazd kolejowy pomimo opuszczonych rogatek i włączonej sygnalizacji. Manewry 82-latka zarejestrowała kamera monitoringu. W sobotni poranek w Prostyni (gm. Małkinia Górna) 82-letni kierowca skody wjechał autem na przejazd kolejowy przy zamkniętych rogatkach i włączonej sygnalizacji świetlnej. – Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy zmusiło maszynistę pociągu relacji Ełk […]
Z Wrocławia do Poznania dojedziemy w 1,5 godziny
Pociągi z Wrocławia do Poznania pojadą szybciej. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują trasę kolejową do prędkości 160 km/h. Aktualnie prace trwają między Rawiczem a Czempiniem. Podbijarka i szlifierka rozpoczęły działanie od strony Rawicza. Koszt inwestycji to ok. 1,5 mld zł. Podróż z Wrocławia do Poznania skrócić się ma do ok. 90 minut. Zapewnić ma to […]