Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Porozumienie CPK – Rail Baltica
W trakcie Szczytu Trójmorza 2022 w Rydze, zarząd spółki CPK spotkał się z przedstawicielami Rail Baltica RB Rail AS. Do rozmów doszło 21 czerwca i zgodnie z informacjami podanymi na oficjalnej stronie RB udało się w ich trakcie omówić możliwości współpracy pomiędzy tymi podmiotami. Ostatecznie doszło także do podpisania porozumienia, na mocy którego będą podejmowane […]
Frekwencja w pociągach pasażerskich niższa, niż we wrześniu
Pandemia wciąż oddziałuje na frekwencję w pociągach pasażerskich. W październiku wpływ ten był bardziej znaczący, niż we wrześniu. Na pokład wsiadło łącznie 18,5 mln osób – o ponad 14 proc. mniej, niż miesiąc wcześniej. Po wzroście liczby pasażerów między majem a wrześniem, w październiku znów widoczny był spadek liczby pasażerów. Kolej wybrało 18,5 mln osób […]
Poczta Polska wydała znaczki “Nowoczesny Tabor Kolejowy”
To nie pierwsze wydawnictwo Poczty Polskiej związane z koleją. W 2018 r. Spółka wydała znaczki pocztowe emisji „100 lat parowozowni w Kędzierzynie-Koźle”, przedstawiające lokomotywy serii Ty42-107 oraz serii TKt48. O znaczkach: autor projektu znaczków: Jan Konarzewski liczba znaczków: 5 wartość: 3,30 zł nakład w wersji perforowanej: 125 000 szt. nakład w wersji nieperforowanej: 10 000 szt. […]