Jak przy większości tak dużych inwestycji, także tutaj nie brakuje sceptycznych głosów. Problematyczny wydaje się nie tylko koszt całego przedsięwzięcia, ale i kwestia jedynie czasowej koncesji na użytkowanie terenu. Mówi się o umowie na „zaledwie” 60 najbliższych lat. Utrudnieniem wydaje się być także możliwe skażenie gruntów, na których jeszcze czterdzieści lat temu stała i funkcjonowała rafineria. Konieczne będzie w tej lokalizacji przeprowadzenie tak zwanej remediacji, to jest procesu oczyszczenia z ewentualnych zanieczyszczeń.
Powiązane artykuły
Roman Dmowski patronem dworca kolejowego Warszawa Wschodnia
Wybudowany w stylu późnego modernizmu lat 60. dworzec Warszawa Wschodnia został w całości otwarty na początku 1969 r. Autorami nowego projektu budynku byli Arseniusz Romanowicz i Piotr Szymaniak. Zastąpił on XIX-wieczny Dworzec Terespolski, który uległ zniszczeniu w czasie II wojny światowej. Kompleks Dworca Wschodniego do dziś stanowi ciekawą realizację architektoniczną, w skład której wchodzą zlokalizowana […]
Skarżysko-Kamienna: zmodernizują peron i zbudują nowy tunel pod torami
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś (17.04) umowę z wykonawcą na projekt i budowę tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej. Wartość inwestycji to ok. 40 mln zł. Spółka planuje także zwiększenie zakresu umowy o przebudowę peronu. Wartość prac to ok. 4,3 mln zł. – Krajowy Program Kolejowy zmienia kolej także w województwie świętokrzyskim. Budowa tunelu w […]
Wandale zniszczyli pociąg PKP SKM Trójmiasto
Dwóch mężczyzn zniszczyło wnętrze pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, a następnie jego zewnętrzną stronę. Mimo natychmiastowej interwencji policji, sprawcom udało się zbiec. O sprawie pisze przewoźnik oraz portal nadmorski24.pl. Incydent miał miejsce w czwartek 25 listopada, w samo południe. Dewastacji dokonało dwóch mężczyzn. Najpierw wewnątrz pojazdu, następnie namalowali graffiti na zewnętrznej stronie pociągu. Efekt […]