Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
Spółka LOTOS Kolej wzmocniła swoją pozycję w rynku przewozów
Mimo pandemii koronawirusa firma LOTOS Kolej wzmocniła swoją pozycję na rynku przewozów. W ostatnich miesiącach udziały gdańskiej spółki w rynku są jednymi z najwyższych w historii. Sytuację związaną z COVID-19 odczuł zarówno krajowy, jak i międzynarodowy rynek przepływu towarów. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, w okresie styczeń – lipiec 2020 r. praca przewozowa spadła aż […]
Spółka PKP PLK przejmie od PKP CARGO udziały w CARGOTOR?
Spółka PKP CARGO podpisała z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi list intencyjny dot. nabycia przez PLK 100 proc. udziałów w CARGOTOR Sp. z o.o. Podpisanie listu intencyjnego odbyło się 30 listopada. Przedmiotem dokumentu jest wyrażenie zainteresowania przez PKP CARGO i PKP PLK podjęcia działań zmierzających do przeprowadzenia transakcji nabycia przez PKP PLK od PKP CARGO 100 […]
Alstom Maroko odpowiedzialny za konserwację lokomotyw elektrycznych nowej generacji
Alstom Maroko jest oficjalnie odpowiedzialny za utrzymanie floty lokomotyw elektrycznych nowej generacji PRIMA M4 dla ONCF– poinformował Alstom. Alstom Maroko w 2018 r. wygrał przetarg na dostawę 30 lokomotyw PRIMA M4 o mocy nominalnej 5,5 MW. W ciągu niespełna 3 lat spółka dostarczyła piętnaście pojazdów, z których dziesięć weszło już do użytku komercyjnego. Prędkość robocza […]