Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
Dworzec Jastrząb otwarty dla podróżnych
– Unia Europejska konsekwentnie wspiera rozwój ekologicznego transportu zbiorowego w Polsce, a podróż pociągiem z Jastrzębia zaczyna się właśnie na dworcu. Dlatego duża część bezzwrotnego wsparcia Unii Europejskiej już od 2004 roku współfinansuje modernizacje dworców i przystanków w całej Polsce. Wierzę, że gruntownie zmodernizowany historyczny dworzec w Jastrzębiu, zachęci jeszcze większe grono mieszkańców do porzucenia […]
PKP Intercity ogłasza przetarg na push-pulle
Projekt na dostawę 38 składów push-pull oraz 45 lokomotyw jest wpisany na listę przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Zakłada on jednak realizację całego projektu do końca 2026 roku. W związku z określeniem nowego terminu dostaw pojazdów do 54 miesięcy od podpisania umowy, nie jest możliwe utrzymanie wskazanego terminu. Spółka chcąc odpowiedzialnie wykorzystać środki […]
Dworce w Garwolinie i Łaskarzewie otwarte [ZDJĘCIA]
Inwestycje w Łaskarzewie i Garwolinie odmieniły również najbliższe otoczenie dworców. Oprócz ułożenia nowych chodników i zmian w układzie drogowym wyznaczono nowe miejsca postojowe. Przy dworcu Łaskarzew Przystanek jest ich 8, a w Garwolinie 6. W sąsiedztwie obydwu obiektów zamontowano nowe elementy małej architektury: ławki, kosze, latarnie, a także uporządkowano tereny zielone i nasadzono nowe rośliny. Łączny […]