Producent pojazdu opracował projekt w oparciu o platformę Mireo Plus firmy Siemens Mobility. Głównym elementem wodorowego napędu trakcyjnego są zamontowane na dachu ogniwa paliwowe. System obejmuje najnowszą generację podpodłogowych akumulatorów dostarczonych przez firmę Saft, specjalizującą się w produkcji akumulatorów. Pojazd zasilany wodorem stanowi adaptację udanej platformy pociągów regionalnych Mireo. która jest dostępna w wersji zasilanej z akumulatorów, a także z konwencjonalnym napędem elektrycznym.
Powiązane artykuły
Szybciej z Bydgoszczy do Trójmiasta. PKP PLK ogłosiła przetarg na modernizację linii kolejowej nr 203
Do połowy marca można składać oferty w postępowaniu na dokumentację projektową dla modernizacji linii kolejowej nr 203, na odcinku Tczew – Czersk. Inwestycja poprawić ma komfort podróży oraz obsługi na stacjach kolejowych i przystankach. Przede wszystkim jednak skróci czas przejazdu pociągów kursujących do Trójmiasta. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową z […]
Ożarów Mazowiecki – peron jak z bajki o Brzydkim Kaczątku
Dokoła Warszawy napotkać się można na wiaty peronowe, które na pierwszy rzut oka mogą kojarzyć się nam z czasami już słusznie minionymi. Modernistyczne, skrzydlate wiaty peronowe pomalowane w różnych odcieniach żółtego i bieli budzą skrajne emocje. Przed rzuceniem własnego werdyktu, warto mieć świadomość z jaką perłą architektury mamy właśnie do czynienia. Najnowocześniejsze wiaty w Europie! […]
Ustawa o czasie pracy maszynistów
Minister Infrastruktury przygotował projekt ustawy dotyczącej czasu pracy maszynistów. Dokument trafił już do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Przedstawione w projekcie propozycje mają na celu przede wszystkim ograniczenie, aż do wyeliminowania zagrożeń występujących w ruchu kolejowym. Przyczyną podniesionego ryzyka występowania kolizji i podobnych niebezpiecznych sytuacji może być w dużej mierze brak jasnej kontroli […]